بیو گرافی

بیوگرافی خارجی وبیوگرافی ایرانی

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 32
بازدید ماه : 85
بازدید کل : 134118
تعداد مطالب : 95
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1


یحیی توره

                                                       به نام خداوند بخشنده ی مهربان

یحیی توره متولد 13 مِی 1983 در ساحل عاج دارای 187 سانتیمتر قد و 78 کیلوگرم وزن است.

یحیی توره برادر کوچک حبیب توره ای است که در آرسنال بازی می کند.وی همچنین برادر کوچکتری به نام ابراهیم توره دارد که در نیس بازی می کند.توره فوتبال اش را در سال 1996 در آکادمی جوانان میموساس آغاز کرد.دو سال بعد به باشگاه کا.اس.کا بِوِرن بلژیک پیوست و تا سال 2003 در این تیم ماند.
در سال 2003 بطور قرضی به باشگاه متالورگ دونسک اوکراین پیوست.پس پایان مدت قراداد دوباره در همان سال به باشگاه سابق یعنی بورن بلژِک بازگشت.اما باشگاه متالبورگ اوکراین دست بردار او نبود و دوباره برای فصل 2005-2004 او را به خدمت گرفت.
یک سال بعد به باشگاه المپیاکوس پیوست و یک فصل در این تیم ماند.در این تیم بود که وی به عنوان یکی از جوانان آینده دار از شبکه یورو اسپورت انتخاب شد و همچنین لقب پاتریک ویرا جدید توسط برادرش حبیب به او داده شد.در آن سال باشگاه های بسیاری نظیر المپیک لیون ، منچستر یونایتد ، چلسی ، بارسلونا ، اورتون و آ.ث میلان خواهان وی شدند ولی خود او تمایل داشت تا در کنار برادرش حبیب در آرسنال بازی کند.
به همین خاطر در سال 2005 به باشگاه آرسنال برای یک دوره تست رفت اما آرسنالی ها بازی او را نپسندیدند!

در ژانویه 2006 وی از آرسنال بیرون آمد و باشگاه المپیاکوس نیز او را نپذیرفت و و تا تابستان آن سال منتظر باشگاهی بود که به آن بپیوندد.سرانجام وی در 15 آگوست 2006 به باشگاه آ.اس موناکو پوست و یک فصل در این تیم ماند تا تجربه جدید را در لیگ دست اول فرانسه ملقب به لوشامپیونه داشته باشد.توره به عنوان یک هافبک وسط به دلیل فیزیک مناسب بدنی اش و حفظ توپی بالا بازی می کرد.وی 24 بازی برای موناکو انجام داد و 5 گل زد و 2 کارت زرد و 1 کارت قرمز گرفت.

در 26 ژوئن سال 2007 یحیی با قراردادی 10 میلیون دلاری (حدوداً 6.7 میلیون یورویی) به باشگاه بزرگ بارسلونا پیوست و تجربه ای جدید را در لالیگای اسپانیا آغاز کرد تا در کنار بازیکنان بزرگی همچون رونالینهو ، اتوو ، آنری ، پویول و ... بازی کند.او به دلیل اینکه در باشگاه بورن بلژیک شماره پیراهن 17 را می پوشید همین شماره را تقاضا کرد اما بدلیل اینکه این شماره بر تن جیوانی دوسانتوز بود و شماره 24 را که اینیستا دیگر بر تن نمی کرد را پذیرفت.

در بازی دوستانه ای که بارسلونا در سال 2007 در برابر اینتر انجام داد وی توانست اولین گل خود را به ثمر برساند.اما اولین گل خود در رقابت های لالیگا را در 2 سپتامبر در برابر اتلتیکو بیلبائو به ثمر رساند

نويسنده: امیرحسین تاريخ: جمعهبرچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

شواین اشتایگر

                                                     به نام خداوند بخشنده ی مهربان

باستیان شواین‌اشتایگر (زادهٔ ۱ اوت ۱۹۸۷ در کلبرمور، آلمان) بازیکن فوتبال اهل آلمان است.
شواین اشتایگر در تاریخ ۱ جولای ۱۹۹۸ به عضویت تیم جوانان باشگاه در آمد. شواین اشتایگر که در دوران نوجوانی به ورزش اسکی می‌پرداخته صاحب یک قهرمانی اسکی قهرمانی آلمان نیز است.او توانایی بازی به عنوان هافبک چپ و راست را دارد،همین طور به عنوان هافبک دفاعی و هافبک هجومی پشت سر مهاجمان بازی می‌کند.شوت های پرقدرت،دریبل زنی و قدرت بدنی بسیار خوب از خصوصیات این فوتبالیست است.تنها پس از دو فصل تمرین با تیم نخست بایرن او در نوامبر سال ۲۰۰۲ با تعویض دیر هنگامی توسط اتمار هیتسفلد برای نخستین بار در دیدار با لانس از فرانسه وارد دیدار از لیگ قهرمانان اروپا شد و موفق شد پاس گلی برای هم تیمی هایش بسازد. پس از این بایرن مونیخ با اون قراردادی حرفه‌ای به امضا رساند و در فصل ۲۰۰۲-۰۳ ۱۴ بازی در بوندسلیگا برای بایرن مونیخ انجام داد و تیمش را در کسب عنوان قهرمانی جام حذفی آلمان و بوندس لیگا کمک کرد.فصل بعد او برای بایرن ۲۶ دیدار در بوندس لیگا انجام داد.
شواین اشتایگر نخستین گل خود را در بوندسلیگا در سپتامبر ۲۰۰۳ برابر ولفسبورگ به ثمر رساند.شواین اشتایگر تا پایان فصل ۲۰۰۸ ۱۷۰ بازی در رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا،بوندسلیگا و جام حذفی آلمان برای تیمش انجام داده است و ۱۸ گل نیز زده است.
او در تاریخ ۱۸ نوامبر ۲۰۰۸ با وجود پیشنهادهای فراوانی که از یوونتوس,منچستر یونایتد و چلسی داشت قراردادش را با بایرن تا ۲۰۱۲ تمدید کرد.
افتخارات:
بایرن مونیخ
قهرمانی بوندسلیگا: ۲۰۰۳, ۲۰۰۵, ۲۰۰۶, ۲۰۰۸
جام حذفی آلمان: ۲۰۰۳, ۲۰۰۵, ۲۰۰۶, ۲۰۰۸
لیگ اتحادیه آلمان: ۲۰۰۴, ۲۰۰۷
تیم ملی فوتبال آلمان:
جام کنفدراسیون ها سوم: ۲۰۰۵
جام جهانی فوتبال سوم: ۲۰۰۶
رقابتهای قهرمانی فوتبال اروپا نائب قهرمان: ۲۰۰۸

نويسنده: امیرحسین تاريخ: جمعهبرچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

ندود

                                                 به نام خداوند بخشنده ی مهربان 

                         

تولد : 30/8/1972 جمهوری چک
قد : 177 سانتیمتر
وزن : 71 کیلوگرم
پست تخصصی : هافبک تهاجمی
باشگاهها :
1991-1992 دولکاپراگ جمهوری چک
1992-1996 اسپارتاپراگ جمهوری چک
1996-2001 لاتزیو ایتالیا
2001-2008 یوونتوس ایتالیا
افتخارات:
قهرمانی با اسپارتاپراک در سالهای ۱۹۹۵و ۱۹۹۴
نایب قهرمانی با جمهوری چک در جام ملتهای اروپا 1996
قهرمانی در جام حذفی با لاتزیو درسالهای ۱۹۹۸و ۲۰۰۰
قهرمانی با یوونتوس در سالهای ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ و ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵
عنوان بهترین بازیکن اروپا در سال۲۰۰۳
مرد سال فوتبال جمهورى چک در سالهای ۱۹۹۸ و ۲۰۰۰ و ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴

نويسنده: امیرحسین تاريخ: جمعهبرچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

فابر گاس

                                              به نام خداوند بخشنده ی مهربان

سسک فابرگاس در 4 مِی سال 1987 میلادی در آرنا دِمار ایالت کاتالونیای اسپانیا متولد شد.فوتبال حرفه ایش را از تیم ب بارسلونا شروع کرد.وی با تیم زیر 17 سال اسپانیا قهرمان جام جهانی زیر 17 ساله های جهان شده است.او در این جام به عنوان بهترین بازیکن و بهترین گلزن انتخاب شد
هنگامیکه او تنها 16 سال بیشتر نداشت با مبلغ قرارداد 2.25 میلیون یورو به انگلیس رفت تا فوتبال حرفه ایش را در آرسنال دنبال کند.او در حالیکه 16 سال و 177 روز داشت به عنوان جوانترین هافبک تاریخ باشگاه آرسنال به میدان رفت.او در اولین بازی اش که در تاریخ 23 اکتبر سال 2003 بود برای آرسنال خوش یمن بود و آرسنال در آن روز بعد از تساوی 1-1 موفق شد در ضربات پنالتی در جام حذفی انگلیس به پیروزی برسد.نبوغ بعدی وی هنگامیکه بود که پای وی در برد 5-1 آرسنال مقابل ولورهمپتون به گل باز شد.وی نگاه ها را هنگامیکه که در جام خیریه انگلیس در برابر منچستر یونایتد به میدان رفت به خود اختصاص داد.آرسنال در آن بازی 3 بر 1 پیروز شد.هنگامی او در لیگ برتر به میدان رفت تا جای خالی پاتریک ویرا را پر کند.در آن بازی آرسنال در خارج از خانه اورتون را 4 بر 1 در هم کوبید.سس به عنوان بازیکن فیکس در بازی بعد و بعد تر به میدان رفت.اولین گل لیگ برتری وی در مقابل بلک برن بود که آرسنال با نتیجه 3 بر صفر بازی را به سود خود به پایان رساند.متاسفانه پاتریک ویرا از بند مصدومیت رها شده به ترکیب اصلی بازگشت و جای سس جوان را گرفت و وی به نیمکت ذخیره ها روانه شد.اما چند بازی بعد وی در کنار پاتریک ویرا به میدان رفت.چند بازی بعد در حالیکه پاتریک ویرا غایب بود وی در جام باشگاه های اروپا در مقابل پاناتینایکوس به میدان رفت و آن باری با حساب 2-2 به پایان رسید و اولین بازی وی در جام باشگاه های اروپا انجام شد.وی در آن سال اولین جام قهرمانی خود به همراه آرسنال را در جام حذفی انگلیس کسب کرد.تابستان سال بعد پاتریک ویرا به یوونتوس پیوست و راه را برای این جوان اسپانیایی کاملاً باز گذاشت.وی با درخشش در بازی مقابل یوونتوس در جام باشگاه های اروپا که با گلزنی و گل سازی او برای آنری همراه بود، آرسنال را با نتیجه 2 بر صفر به پیروزی رساند و نگاه مردم و رسانه های جهان رو به خود جلب کرد.آرسنال در آن سال با بازی های او نائب قهرمان جام باشگاه های اروپا شد.وی به تیم ملی اسپانیا دعوت شد و اولین بازی اش را مقابل لیختنشتاین که با حساب 4 بر صفر به نفع اسپانیا به پایان رسید را انجام داد.سِس هم اکنون علی رقم سن کم ، از رکن های اصلی آرسنال به حساب می آید و همگان بر این باورند که آینده ای درخشان تر در انتظار اوست

نويسنده: امیرحسین تاريخ: جمعهبرچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

اتوئو

                                               به نام خداوند بخشنده ی مهربان

 

  ساموئل اتوئو یکی از بچه شیر های دسته ی مخوف و شگفتی ساز فوتبال آفریقا واز نمونه های تکامل یافته و درجه یک کامرونی های شیفته و مستعد این ورزش است .
مهاجم مشهور و پرطرفدار تیم بارسلونا با رکورد کسب عنوان سومین بازیکن برتر فوتبال جهان در سال2005.کسب عنوان بهترین بازیکن سال آفریقا در دو سال پیاپی 2003.2004و همچنین جوانترین بازیکن جام جهانی 1998(فرانسه) با سن 17 سال و فاتح جام ملت های آفریقا در سالهای 2000.2002 با مدال طلای المپیک تابستانی سال 2000که در واقع از آغاز حرفه ای و درخشش در عرصه فوتبال و طی نزدیک یک دهه ی گذشته با تیم ملی کامرون همراه و در کسب موفقیت های آن سهیم بوده است.
نکته ی جالب کشف و انتقال او به اروپا توسط باشگاه پر ستاره ی رئال مادرید است در حالی که طی 6 سال تحت قرارداد با این تیم فقط در 3 بازی لیگ حضور یافته و9 گل زده است که این یک رکورد رویایی برای یک بازیکن است که در این مدت بیشتر به صورت بازیکن قرضی گذرانده است.
این ماجرا و حواشی آن تیم ملی کامرون و هموطنان متعصب .رفتار تهاجمی او .دردسرهای برخورد نژادپرستانه . زندگی خصوصی و فرمانروایی همسر.شایعات مربوط به رد کردن پیشنهاد چلسی و ترس از انگلیسی ها یا خرافات زنانه درباره ی مورینیو ی جادوگر و ضیافت های بارسلونا و هتل های لوکس و شام خوردن با زاغه نشینان و رقصیدن با مردم کوچه و خیابان های جنوب شهر . در زندگی این بچه شیر به چشم می خورد.
شانزدهمین و هفدهمین گل ها ی اتوئو در دقایق 38و57 بازی با سلتاویگو به ثمر رسید تا رکورد حیرت انگیز 17 گل در17 بازی در آن فصل در کارنامه اش ثبت شد و از سوی دیگر سیزدهمین پیروزی متوالی بارسلونا با سهم استثنایی این شیر کامرونی رقبا را به وحشت اندازد.
اتوئو چنان نمایان و خیره کننده بود که در 15سالگی شانس جهش به اروپا و قرارداد رویایی با رئال مادرید را تجربه کند و آنقدر گیج و هیجان زده و البته کم سن و سال بود که در فرودگاه پارما بدون اینکه کسی او را بیاورد پرواز اشتباهی را انتخاب کرد .
در اوج نا امیدی سراغ اولین آفریقایی تیره پوستی که دید ,دوید و کمک خواست و مرد غریبه او را به زمین رئال مادرید هدایت کرد.خودش می گوید که آنقدر بهت زده و هراسان شده بود که می خواست گریه کند و حتی فراموش کرد نام یا آدرس ناجی خود را بپرسد .
او به رئال مایورکا قرض داده شد و طی سالها فقط نام و قرار داد رئال مادرید را داشت.در مایورکا به جام کینگز دست یافت و برای خودش تجربه و جسارت کسب می کرد.شانس هنر نمایی در تیم کهکشانی رئال مادرید هرگز نصیب او نشد.
و به عنوان مهاجم خارجی نمی توانست بر نفوذ و شهرت غول هایی مانند رائول و رونالدو در خط حمله تیم غلبه کند پس قرارداد 24 میلیون یورویی انتقال به بارسلونا ,سرزمین کاتالانها رقیب دیرینه ی رئالی ها برایش حکم رهایی بود.
عنوان قهرمانی لالیگا در دو سال پیاپی 2004.2005و گلزن برتر تیم با24گل شروع کار بود.
او حالا پس از هم تیمی اش رونالدینهو و ستاره ی چلسی فرانک لمپارد عنوان سوم جایزه ی بهترین بازیکن سال فیفا در سال2005را به خود اختصاص داده و با غرور در مراسم با شکوه اهدای جوایز و کنفرانس مطبوعاتی با کت و شلوار گران قیمت خود در روبروی دوربینها قرار گرفت.
این همان جوان سر گردان در فرودگاه است که آدرس رئال را می پرسید و آرزوی بودن در خط حمله ی رئال مادرید در کنار رونالدو راداشت حالا در کنار رونالدینهو پله ی مروارید سیاه جهان و بزرگان دیگر بارسا کسب عناوین میکند و به رئال می فهماند که باز ی ندادن به این شیر گرسنه به ضرر این تیم تمام شد.
او کسی است که دو سال پاپی است چلسی به دنبال ساقهای خستگی ناپذیرش است و امسال هم دوباره پیشنهاد رویایی قرار داد این تیم را برای فصل بعد رد کرد.و گفت: پیشنهاد چلسی سخاوتمندانه و عالی بود اما پول خوشبختی نمی آورد.
البته بعدا معلوم شد که به خاطر همسرش این پاسخ را داده است.
او در بازی نخست توانست انتقام بارسا را از شن های آبی با گل خود بگیرد.
او با بارسلونا یک فصل دیگر تمدید کرد تو دستمزد خود را از 2.8میلیون دلار به 5.3 میلیون دلار رساند.
او آنقدر در جمع آبی و اناری پوشان محبوب شده که خوان لا پورتا رییس باشگاه بارسلونا حالا مدعی است که او را با تمام پولهای دنیا عوض نمی کند.
اتوئو در انتظار گرفتن دو جام در امسال است یکی جام اسپانیا و دیگری جام باشگاههای اروپاست.
او در مصاحبه ای جسورانه گفت که:من به خوشگلی بکام نیستم اما فوتبالیست بهتری هستم.
این تا حدی به دلخوری و احساس رقابت او نسبت به ستاره های رئال و اصولا این باشگاه مشهور و تیم کهکشانی سوپر استارهای مغرور و افاده ای آن مربوط میشود به هرحال آنها هرگز قدر او را ندانستند مگر وقتی که تیم های اروپایی برای جذب او به رقابت پرداختند و میلیونها دلار را وسط گذاشتند و رئال پشیمان برای باز خرید او تلاش کرد اما او دیگر به آنجا باز نمی گردد .بهترین تمرکز در زمین .کنترل توپ و قدر ت سریع در تصمیم گیری پشتوانه وی در گلزنی به تیمهای بزرگ است.

نويسنده: امیرحسین تاريخ: جمعهبرچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

جوزپ گواردیولا

                                                       به نام خداوند بخشنده ی مهربان

جوزپ گواردیولا ای سالا معروف به پپ گواردیولا فوتبالیست سابق اهل اسپانیا و سرمربی کنونی باشگاه فوتبال بارسلونا است.پپ گواردیولا محصول آکادمی جوانان باشگاه فوتبال بارسلونا است . بین سالهای ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۱ ، ۳۷۹ بار برای تیم بارسلونا در پست هافبک دفاعی به میدان رفت .
اولین بازی حرفه‌ای وی در تاریخ ۱۶ دسامبر ۱۹۹۰ برابر تیم کادیس و در کنار یوهان کرایف بود که او را بدل به بکی از مهره‌های کلیدی و محبوب بارسا کرد . بازی با دو گل به سود بارسا پایان یافت
.
همچنین آخرین حضور وی در بارسلونا در تاریخ ۱۷ ژوئن ۲۰۰۱ در مقابل تیم والنسیا بود که به برد سه بر دو بارسا انجامید

پس از ترک نیوکمپ وی پیشنهاداتی از باشگاه‌هایی چون نیوکاسل ، وستهام ، تاتنهام ، لیورپول ، میلان و اینتر میلان داشت اما سرانجام در سال ۲۰۰۱ به تیم برشا پیوست . پس از آن در سال ۲۰۰۲ به باشگاه رم و پس از آن مجددا به تیم برشا پیوست . حضور وی در سری آ به دنبال مثبت اعلام شدن تست ناندرولون ( با دوره محرومیت ۴ ماهه ) با موفقیت چندانی همراه نبود
.
پس از مدت کوتاهی حضور در تیم الاهلی قطر ، به دنبال درخواست خوان مانوئل لیو سرمربی تیم مکزیکی دورادوس د سینالوآ فصل ۲۰۰۶ را در این تیم گذراند . ۶ ماه پس از آن و با سقوط تیم مکزیکی به دسته پایین تر ، وی به عنوان بازیکن خود را بازنشسته اعلام کرد
در سال ۱۹۹۲ ، کاپیتان گواردیولا به همراه تیم ملی اسپانیا به مدال طلای باز‌های المپیک دست یافت
.
اولین بازی ملی او در اکتبر ۱۹۹۲ در برابر تیم ایرلند شمالی از سری رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۴بود که به تساوی بدون گل انجامید . گواردیولا در جام جهانی ۱۹۹۴ عضو تیم ملی بود اما جام جهانی ۱۹۹۸ را به علت مصدومیت از دست داد . در زمان مربی گری خاویر کلمنته او جام ملت‌های اروپای ۱۹۹۶ را از دست داد . سر انجام در جام ملت‌های ۲۰۰۰ ( یورو ۲۰۰۰ ) به تیم ملی دعوت شد
.
آخرین حضور گواردیولا در تیم ملی در ۱۴ نوامبر ۲۰۰۱ در یک بازی دوستانه برابر تیم ملی مکزیک بود که با یک گل به سود اسپانیا پایان یافت
.
گواردیولا در ۲۱ ژوئن ۲۰۰۷ از سوی خوان لاپورتا به مربی گری بارسا برگزیده شد . وی به سیستم ۳-۳-۴ تمایل دارد
.
دوران مربی گری وی با جدایی رونالدینیو ، دکو ، زامبروتا ، جیووانی ، ادمیلسون ، اوله گر و سانتیاگو ازکه رو از بارسا و با پیوستن دنی آلوس ، سیدو کیتا ، مارتین کاسه رس و خرارد پیکه به بارسا بود
.
اولین حضور گواردیولا به عنوان مربی در تیم بارسلونا در سومین دور مقدماتی جام باشگاه‌های

اروپا (۹_۲۰۰۸ ) برابر تیم ویسلا کراکوو لهستان بود که با جهار گل به سود بارسا خاتمه یافت
.
افتخارات در زمان بازیگری با تیم بارسلونا
:
قهرمانی در جام باشگاه‌های اروپا (۱۹۹۲
)
قهرمانی در جام برندگان جام اروپا ( ۱۹۹۷
)
۶ بار قهرمانی در لالیگا ( ۹۹ – ۹۸ – ۹۴ – ۹۳ – ۹۲ – ۱۹۹۱
)
۲ بار قهرمانی در کوپا دل ری ( ۹۸ – ۱۹۹۷
)
۴ بار قهرمانی در سوپرجام اسپانیا ( ۹۷ – ۹۵ – ۹۳ – ۱۹۹۲
)
۲ بار قهرمانی در سوپرجام اروپا ( ۹۷ – ۱۹۹۲
)
قهرمانی در بازی‌های المپیک سال ۱۹۹۲ با تیم ملی اسپانیا

افتخارات در زمان مربی گری
:
قهرمانی در لالیگا به همراه بارسا ( ۲۰۰۹
)
قهرمانی در کوپا دل ری به همراه بارسا ( ۲۰۰۹
)
قهرمانی درجام باشگاه‌های اروپا به همراه بارسا ( ۲۰۰۹ )

نويسنده: امیرحسین تاريخ: جمعهبرچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

فیلیپ لام

                                                    به نام خداوند بخشنده ی مهربان

فلیپ لام(زادهٔ ۱۱ نوامبر ۱۹۸۳ در مونیخ,باواریا) بازیکن فوتبال آلمانی است.فلیپ لام در رویدادهای بزرگ ورزشی همراه تیم ملی فوتبال آلمان حضور داشته است.همچون جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶,جام ملتهای اروپا ۲۰۰۴ و جام ملتهای اروپا ۲۰۰۸.فلیپ لام زننده نخستین جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶ آلمان بود.او فوتبال را در ۱۱ سالگی در در باشگاه فوتبال پایه زادگاهش مونیخ آغاز کرد.او در تیم پایه بایرن به سرعت رشد کرد تا اینکه به درجه کاپیتانی نیز رسید.پس از آن مسئولان باشگاه بایرن مونیخ او را به صورت قرضی به باشگاه اشتوتگارت منتقل کردند،لام در اشتوتگارت دو فصل بازی کرد و ۵۳ بار به میدان رفت.از جلمه در لیگ قهرمانان اروپا.در فصل آخر حضور او در اشتوتگارت به صورتی قرضی بود که او برای نخستین بار برای حضور در رقابتهای جام ملتهای اروپا ۲۰۰۴ به تیم اول فوتبال آلمان دعوت شد.او در جولای ۲۰۰۵ به بایرن مونیخ بازگشت و جایگزین بیژنته لیزارازو شد.او در حال حاضر یکی از ارکان اصلی تیم ملی فوتبال آلمان و بایرن مونیخ.در تابستان ۲۰۰۸ مسئولان تیم فوتبال بارسلونا سعی بسیار برای جذب او کردند اما سرنجام او تا ۲۰ ژوئن ۲۰۱۲ قرار داد خود را تمدید کرد.او در سال ۲۰۰۴ به تیم فوتبال آلمان دعوت شد.افتخارها:
بهترین بازیکن زمین در دیدار با لهستان در جام جهانی ۲۰۰۶
عضو تیم ستارگان مستر کارت در جام جهان ۲۰۰۶
بهترین بازیکن زمین در دیدار نیمه نهایی جام ملتهای اروپا ۲۰۰۸ برابر ترکیه
عضو تیم منتخب جام ملتهای اروپا ۲۰۰۸
عضو تیم سال یوفا:۲۰۰۶،۲۰۰۸
عضو تیم سال فیفا:۲۰۰۸)
بوندس لیگا: قهرمان ۲۰۰۳،۲۰۰۶،۲۰۰۸
جام حذفی فوتبال آلمان: قهرمان ۲۰۰۳،۲۰۰۶،۲۰۰۸
تیم ملی فوتبال آلمان
جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶: سوم
جام ملتهای اروپا ۲۰۰۸: دوم
باستیان شواین‌اشتایگر (زادهٔ ۱ اوت ۱۹۸۷ در کلبرمور، آلمان) بازیکن فوتبال اهل آلمان است.
شواین اشتایگر در تاریخ ۱ جولای ۱۹۹۸ به عضویت تیم جوانان باشگاه در آمد. شواین اشتایگر که در دوران نوجوانی به ورزش اسکی می‌پرداخته صاحب یک قهرمانی اسکی قهرمانی آلمان نیز است.او توانایی بازی به عنوان هافبک چپ و راست را دارد،همین طور به عنوان هافبک دفاعی و هافبک هجومی پشت سر مهاجمان بازی می‌کند.شوت های پرقدرت،دریبل زنی و قدرت بدنی بسیار خوب از خصوصیات این فوتبالیست است.تنها پس از دو فصل تمرین با تیم نخست بایرن او در نوامبر سال ۲۰۰۲ با تعویض دیر هنگامی توسط اتمار هیتسفلد برای نخستین بار در دیدار با لانس از فرانسه وارد دیدار از لیگ قهرمانان اروپا شد و موفق شد پاس گلی برای هم تیمی هایش بسازد. پس از این بایرن مونیخ با اون قراردادی حرفه‌ای به امضا رساند و در فصل ۲۰۰۲-۰۳ ۱۴ بازی در بوندسلیگا برای بایرن مونیخ انجام داد و تیمش را در کسب عنوان قهرمانی جام حذفی آلمان و بوندس لیگا کمک کرد.فصل بعد او برای بایرن ۲۶ دیدار در بوندس لیگا انجام داد.
شواین اشتایگر نخستین گل خود را در بوندسلیگا در سپتامبر ۲۰۰۳ برابر ولفسبورگ به ثمر رساند.شواین اشتایگر تا پایان فصل ۲۰۰۸ ۱۷۰ بازی در رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا،بوندسلیگا و جام حذفی آلمان برای تیمش انجام داده است و ۱۸ گل نیز زده است.
او در تاریخ ۱۸ نوامبر ۲۰۰۸ با وجود پیشنهادهای فراوانی که از یوونتوس,منچستر یونایتد و چلسی داشت قراردادش را با بایرن تا ۲۰۱۲ تمدید کرد.
افتخارات:
بایرن مونیخ
قهرمانی بوندسلیگا: ۲۰۰۳, ۲۰۰۵, ۲۰۰۶, ۲۰۰۸
جام حذفی آلمان: ۲۰۰۳, ۲۰۰۵, ۲۰۰۶, ۲۰۰۸
لیگ اتحادیه آلمان: ۲۰۰۴, ۲۰۰۷
تیم ملی فوتبال آلمان:
جام کنفدراسیون ها سوم: ۲۰۰۵
جام جهانی فوتبال سوم: ۲۰۰۶
رقابتهای قهرمانی فوتبال اروپا نائب قهرمان: ۲۰۰۸

نويسنده: امیرحسین تاريخ: جمعهبرچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

کانتونا

                                                  به نام خداوند بخشنده ی مهربان

کانتونا فوتبال حرفه ای را در سال 98 و با اوسر شروع کرد و پس از مدتی با پیوستن به تیم لیدز یونایتد انگلیس تبدیل به قهرمان الندرود شد ، چرا که لیدز به کمک اریک توانست پس از مدت ها در فصل 92 قهرمان لیگ برتر شود .
کانتونا سپس در جام خیریه و در مصاف با لیورپول هت تریک کرد تا این درخشش غیر متعارف سبب گردد مسئولان منچستر و در راس آن فرگوسن او را جذب کنند . شاید باید گفت بهترین خرید فرگوسن در دو دهه اخیر کانتونا بود که این فوق ستاره را با یک میلیون یورو به جمع شیاطین ســـــرخ آورد . فصل 93 پایان 26 سال انتظار هواداران منچستر بود و آن ها بالاخره توانستند لیگ برتر را بدست آورند . کسب دو جام فصول 94 و 96 و سرانجام یک فتح دیگر لیگ برتر در سال 1997 آخرین دست آوردهای کانتونا با شیاطین سرخ اولدترافورد بود .
کانتونا با چهره مصمم و بازی فوق العاده اش یکی دیگر از ستارگان دهه اخیر فوتبال است که در عرصه باشگاهی به تمام انتظارات دست پیدا کرد . اما در تیم ملی فرانسه با خشم امه ژاکه که نمی خواست هارمونی و انسجام تیم ملی را با کانتونا خراب کند نتوانست به افتخار دست پیدا کند . اما به هر حال کانتونا یکی از ستارگان بزرگ فوتبال است .

نويسنده: امیرحسین تاريخ: جمعهبرچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

فرانک ریبری

                                                به نام خداوند بخشنده ی مهربان

«فرانک ریبری»، تنها بازیکن سفید پوست فرانسه در جام جهانی 2006 که نسبت به سایر یارانش بیشتر درخشید، پس از مطالعه به دین اسلام گروید.
وی که 23 ساله است و در تیم بایرن مونیخ فوتبال بازی می کند، می گوید: «اسلام، تنها راه من برای برون رفت از زشتی هاست»
ریبری تصریح می کند:
من در زندگی ام، دوره های متفاوتی را گذراندم و مصمم به جستجوی صلح و صفا دز زندگی بودم که بالاخره به اسلام رسیدم»
یکی از ویژگی*های ریبری این است که قبل از ورود به بازی با حالتی جالب سوره حمد را خوانده و با کشیدن دستها بر صورت وارد میدان می شود . اسلام به من در میدان و بیرون از میدان نیروی فوق العاده ای می دهد
وی با خواندن دعا قبل از ورود به میدان به رغم زخم زبانها از بروز اعتقاد خود و نشان دادن شعائر اسلامی در میان مردم نه تنها ترسی ندارد، بلکه به آن افتخار هم می کند.
این بازیکن که در جام جهانی 2006، اولین بازی های ملی خود را بازی کرد، هفتمین بازیکن اصلی فرانسه است که به دین «اسلام» گرویده است

 

 

نويسنده: امیرحسین تاريخ: جمعهبرچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

تیری هانری

                                                       به نام خداوند بخشنده ی مهربان

 

 
تولد : 17 اوت 1977
محل تولد : لیس اولی
تولد : 17 اوت 1977
محل تولد : لیس اولیس و اقع در ایسونی فرانسه
قد : 1/88 سا نتی متر
وزن : 83 کیلو گر م
با شگا ه های قبلی : تیم ا ما توری لیس اولیس - کلر فا نتن ورسا لیس - مونا کو - یوونتوس - آرسنا ل
ا فتخا را ت ملی : قهرما نی جا م جها نی 1998 - قهرما نی یورو 2000 - جام کنفدراسیون ها 2001
ا فتخا را ت با شگاهی : قهرما نی لوشا مپیونه فرانسه با مونا کو - دو بار قهرما نی لیگ بر تر ا نگلستا ن 2002 .2004 - سه قهرما نی
جا م حذ فی ا نگلستا ن 2002 . 2003 . 2005 - یک قهر ما نی سو پر جا م جزیره 2004
ا فتخا رات شخصی : مرد بر تر فو تبا ل اروپا در سا ل 2004 از نگا ه مجله ورلد ساکر - بر تر ین گلزن لیگ بر تر در فصول - بهترین بازیکن کشور فرانسه ۲۰۰۲ . ۲۰۰۳ . ۲۰۰۴ . ۲۰۰۵
2002 . 2003 . 2004 . 2005 . 2006 - بر ترین با زیکن لیگ بر تر جزیره 2004 . 2006

هم اکنون هانری در بارسلونا عضویت دارد.

نويسنده: امیرحسین تاريخ: جمعهبرچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

زین الدین یزید زیدان

                                                        به نام خداوند بخشنده ی مهربان
 
 

   زین‌الدین یزید زیدان (زاده‌ی 23 ژوئن 1972 در مارسی, فرانسه) (ملقب به زیزو) فوتبالیست شهیر فرانسوی (الجزایری‌‌الاصل) است که در میانه‌ی میدان بازی می‌کند و عموماً به عنوان یکی از به‌ترین بازی‌کنان تاریخ فوتبال شناخته می‌شود. او تا بحال برای تیم‌های باشگاهی همچون یوونتوس و رئال مادرید و تیم ملی فرانسه به میدان آمده است.
او در تاریخ فوتبال خود, سه بار جایزه‌ی بهترین بازیکن سال جهان, یک بار جایزه‌ی بهترین بازیکن سال اروپا,یک بار جایزه‌ی پرارزش‌ترین بازی‌کن جام باشگاه‌های اروپا و یک بار جایزه‌ی به‌ترین بازیکن جام جهانی را دریافت کرده است و به قهرمانی جام جهانی, جام ملت‌های اروپا, جام باشگاه‌های اروپا, لیگ ایتالیا, و لیگ اسپانیا نائل آمده است و از این رو می‌توان او را از پرافتخارترین بازی‌کنان تاریخ دانست. او در ضمن در فینال جام جهانی (دو بار) و در فینال جام باشگاه‌های اروپا گل زده است.
افتخارات
جام جهانی: 3 بار حضور (1998,2002,2006) - یک بار قهرمانی (1998) - یک بار نایب قهرمانی (2006)
جام ملت‌های اروپا: سه بار حضور (1996,2000,2004), یک بار قهرمانی (2000)
جام باشگاه‌های اروپا: یک بار قهرمانی (در 2001-2002 با رئال مادرید)
لیگ ایتالیا: دو بار قهرمانی (در 1996-1997 و 1997-1998 با یوونتوس)
لیگ اسپانیا: یک بار قهرمانی (در 2002-2003 با رئال مادرید)
جام بین‌قاره‌ای: دو بار قهرمانی (در 1996 با یوونتوس و در 2002 با رئال مادرید)
سوپرکاپ اروپا: دو بار قهرمانی (در 1996 با یوونتوس و در 2002 با رئال مادرید)
سوپرکاپ ایتالیا: یک بار قهرمانی (در 1997 با یوونتوس)
سوپرکاپ اسپانیا: دو بار قهرمانی (در 2002 و 2003 با رئال مادرید)
تیری دانیل آنری (زاده در ۱۷ اوت ۱۹۷۷ در پاریس، فرانسه) فوتبالیست فرانسوی است. او هم‌اکنون مهاجم تیم ملی فرانسه و باشگاه انگلیسی آرسنال است. او با شماره ۱۴ در آرسنال بازی می‌کند. آنری در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان به همراه تیم ملی فرانسه نایب‌قهرمان جهان شد.

نويسنده: امیرحسین تاريخ: جمعهبرچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

فان در فارت

                                                 به نام خداوند بخشنده ی مهربان

رافائل فان در فارت در تاریخ ۱۱ فوریه سال ۱۹۸۳ در شهر هیمسکرک هلند بدنیا امد. او برای اولین بار در تیم دی کن نمرس بازی کرد و سپس به تیم جوانان باشگاه اژاکس پیوست و اولین بازی خود را در تیم اصلی این باشگاه در تاریخ ۱۹ اوریل ۲۰۰۰ انجام داد.
او اولین بازی ملی خود را برای تیم ملی هلند در تاریخ ۶ اکتبر ۲۰۰۱ در برابر تیم ملی اندورا انجام داد در حالی که او فقط ۱۸ سال سن داشت
.
در فصل ۲۰۰۴ - ۲۰۰۳ فان در فارت در ۲۱ بازی موفق شد ۱۸ گل برای تیم اژاکس بزند
.
در سال ۲۰۰۵ وی با هنر پیشه زن معروف هلندی به نام سیلوی میس عروسی کرد این مراسم با سر و صدای زیادی در کشور هلند برگزار شد و این زوج یک سال بعد صاحب یک فرزند پسر بنام دامین شدند
.
در تابستان ۲۰۰۵ در حالیکه پیشنهاد بسیار خوبی را از تیم اث میلان داشت ولی به تیم هامبورگ المان پیوست
.
در اولین فصل حضورش یکی از عوامل مهم راهیابی هامبورگ به لیگ قهرمانان اروپا شد
.
وی بدلیل مصدومیت نتوانست اوایل فصل اولین حضورش در هامبورگ را بازی کند ولی وقتی به تیم برگشت در هر بازی که او در زمین حضور داشت تیم هامبورگ رنگ باخت را به خود ندید
.
در حالیکه انتظار می رفت فان در فارت در جام جهانی ۲۰۰۶ نقش بسیار مهمی در ترکیب تیم فان باستن داشته باشد ولی باز بدلیل مصدومیت نتوانست به این مسابقات راه یابد
.
این بازیکن در تاریخ ۵ اگوست ۲۰۰۸ ( فردا ) رسما به رئال مادرید خواهد پیوست
.
اطلاعات شخصی
:
نام کامل : رافائل فردیناند فان در فارت
محل تولد : هیمسکرک - هلند
تاریخ تولد : ۱۱ فوریه ۱۹۸۳
پست : هافبک تهاجمی
سابقه بازی در تیمهای
:
۱۹۹۳ - ۱۹۸۷ : دی کن نمرس ( هلند
)
۲۰۰۵ - ۱۹۹۳ : آژاکس ( هلند
)
۲۰۰۸ - ۲۰۰۵ : هامبورگ ( المان
)
؟؟؟؟ - ۲۰۰۸ : رئال مادرید ( اسپانیا
)
افتخارات
:
لیگ هلند : ۲۰۰۲ ، ۲۰۰۴
جام حذفی هلند : ۲۰۰۲
سوپر کاپ هلند : ۲۰۰۳
بازیکن جوان سال اروپا : ۲۰۰۳

نويسنده: امیرحسین تاريخ: جمعهبرچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

رویستون ریکی درنت

                                                   به نام خداوند بخشنده ی مهربان           

نام کامل:رویستون ریکی درنت
تولد:۸آپریل ،۱۹۸۷
محل تولد:فاینورد
قد:۱متر و ۶۸ سانتی متر
محل بازی:دفاع و هافبک چپ
باشگاه:رئال مادرید
شماره پیراهن:۱۵
باشگاه ها:فاینورد:۲۹ بازی -۰گل
رئال مادرید:۱۳ بازی-۲ گل
تیم ملی:زیر ۲۱ سال هلند :۱۳ بازی-۵گل
 

نويسنده: امیرحسین تاريخ: جمعهبرچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

نیستلروی

                                               به نام خداوند بخشنده ی مهربان  

                              

نويسنده: امیرحسین تاريخ: جمعهبرچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

خاویر زانتی

                                                  به نام خداوند بخشنده ی مهربان                 

خاویر آدلمار زانتی در حال حاضر مدافع / هافبک تیم اینتر میلان ایتالیا می باشد. وی در سال ۱۹۹۵ به این تیم ایتالیایی پیوست و از سال ۱۹۹۹ بازوبند کاپیتانی این تیم سرشناس را بر بازو می بندد. زانتی همچنین با ۱۲۸ بازی ملی رکورد دار بازی ملی در تاریخ کشور آرژانتین محسوب می شود و کاپیتان تاریخ آرژانتین به حساب می آید. در اینتر به زانتی لقب تراکتور داده اند . این لقب به واسطه قدرت بدنی ، جسارت و استقامت کاپیتان زانتی به وی داده شده است. پست تخصصی زانتی دفاع و هافبک راست است ولی بخاطر توانایی های بالای او مربیان در بسیاری از پست های گوناگون از او استفاده میکنند.
زانتی چندی پیش ششصدمین بازی خود را با پیراهن اینتر انجام داد . وی پس از جوزپه برگومی و جاچینتو فاکتی بیشترین بازی را در تاریخ باشگاه اینتر با پیراهن این تیم انجام داده است. با توجه به آمادگی بالای زانتی احتمالا وی با شکستن رکورد جاچینتو فاکتی لقب دومین بازیکن تاریخ اینتر را به خود اختصاص دهد. یکی از دلایل شهرت زانتی اقدامات خیر خواهانه این بازیکن و همسرش می باشد . خاویر و همسرش مسئولیت چندین مرکز نگهداری از کودکان بی سرپرست را بر عهده دارند. همچنین خاویر مدرسه فوتبال ویژه ای برای کودکان بی سرپرست در کشور آرژانتین دایر کرده است.
افتخارات:
اینتر میلان:
سری آ: ۰۶-۲۰۰۵؛ ۰۷-۲۰۰۶؛ ۰۸-۲۰۰۷
جام یوفا: ۹۸-۱۹۹۷
کوپا ایتالیا: ۰۵-۲۰۰۴؛ ۰۶-۲۰۰۵
سوپر کاپ ایتالیا: ۲۰۰۵؛ ۲۰۰۶؛ ۲۰۰۸
تیم ملی:
مسابقات کشورهای آمریکا ۱۹۹۵: مدال طلا
المپیک ۱۹۹۸ آتلانتا: مدال نقره

                     

نويسنده: امیرحسین تاريخ: جمعهبرچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

لیونل مسی

                                                

  تاریخ و محل تولد: ۲۴ ژوئن ۱۹۸۷ در روزاریوی آرژانتی
-
ملیت: آرژانتینی و اسپانیائی
-
قد: ۱۶۹ سانتی متر
-
وزن: ۶۷ کیلوگرم
-
باشگاهها: جوانان بارسلونا، بارسلونا
-
نخستین بازی ملی: آگوست ۲۰۰۵ برابر مجارستان
-
افتخارات: قهرمان رقابتهای فوتبال زیر بیست سال جهان (۲۰۰۵)، لالیگای اسپانیا (۲۰۰۵)، سوپر جام اسپانیا (۲۰۰۵)، بهترین گلزن جام جهانی زیر بیست سال (۲۰۰۵) ، بهترین بازیکن جام جهانی زیر بیست سال(۲۰۰۵)بهترین بازیکن جوان جهان (۲۰۰۶)
اولین گل
یک‌ فوروارد کامل‌ زمانی‌ کارش‌ را صحیح‌ انجام‌ داده‌ که‌ گلی‌ را به‌ ثمر رسانده‌ باشد. «مسی‌» در این‌ دیدار گلی‌ به‌ ثمر نرساند، اما یک‌ بار در موقعیت‌ گل‌ قرار گرفت‌ که‌ دفاع‌ حریف‌ روی‌ او تکل‌ خطا انجام‌ داد و یک‌ ضربه‌ آزاد به‌ نفع‌ «بارسا» اعلام‌ شد و زننده‌ این‌ ضربه‌ هم‌ کسی‌ نبود جز رونالدینیو که‌ با این‌ ضربه‌ اولین‌ گل‌ بازی‌ را به‌ ثمر رساند.
سیستم جوانگرا
«
مسی‌» در «روناریو» متولد شده‌ است‌، در آرژانتین‌أ اما در «بارسلونا» همه‌ او را از خودشان‌ می‌دانند و به‌ نظر می‌رسد یکی‌ از اولین‌ محصول‌های‌ سیستم‌ جوان‌گرای‌ بارسلون‌ جدید باشد. با اینکه‌ رونالدینیو، اتوئو و دکو نام‌های‌ معروفی‌ هستند و در همه‌ جای‌ دنیا شناخته‌ شده‌اند، اما «بارسلونا» به‌ محصولات‌ جوان‌ داخلی‌ خود نیز می‌بالد و «مسی‌» آخرین‌ فرد از حلقه‌ نام‌های‌ پرداخته‌ شده‌یی‌ در «بارسلون‌» است‌ که‌ نام‌هایی‌ چون‌ «کارلوس‌ پویول‌»، «ژاوی‌ هرناندز»، «ویکتور والدز»، «آندره‌ اس‌ اینیستا» و... را شامل‌ می‌شود.
مقایسه با مارادونا
مسی‌ در سال‌ 1987 به‌ دنیا آمده‌ است‌. در پنج‌ سالگی‌ بازی‌ فوتبال‌ را آغاز کرده‌ )در باشگاه‌ گراندولی‌(أ در تیمی‌ که‌ پدرش‌ هم‌ در آن‌ مشغول‌ فعالیت‌ بوده‌ است‌. توانایی‌های‌ او مسوولان‌ باشگاه‌ «نیول‌ اولدبویز» را قانع‌ کرد که‌ «لیونل‌» را به‌ خدمت‌ بگیرند و او به‌ برادر بزرگترش‌ که‌ در آن‌ باشگاه‌ بازی‌ می‌کرد ملحق‌ شد. مربی‌ او در آن‌ باشگاه‌ «ایزیگو دومینگوئز»، می‌دانست‌ که‌ او استعداد شگرفی‌ در خود پنهان‌ دارد. او می‌گوید: «او می‌توانست‌ کارهایی‌ با توپ‌ انجام‌ دهد که‌ قوانین‌ فیزیک‌ را به‌ بازی‌ می‌گرفت‌. تنها کسی‌ که‌ قبل‌ او دیده‌ام‌ که‌ چنین‌ توانایی‌هایی‌ دارد، «دیه‌گو مارادونا» است‌...
مشکلات پزشکی
پیشرفت‌ «مسی‌» با اخباری‌ که‌ نشان‌ از یک‌ بیماری‌ هورمونی‌ در او داشت‌ که‌ باعث‌ توقف‌ رشد او می‌شد، تحت‌الشعاع‌ قرار گرفت‌. پدرش‌ تصمیم‌ گرفت‌ به‌ «کاتالونیا» مهاجرت‌ کند تا بتواند هزینه‌ درمانی‌ سنگین‌ او را به‌ نحوی‌ تامین‌ کند، اما «بارسلونا» همه‌ چیز را در مورد استعداد «لیونل‌» جوان‌ می‌دانست‌ و بنابراین‌ پیش‌قدم‌ شد تا هزینه‌های‌ درمان‌ او را بپردازد و همچنین‌ با او قراردادی‌ برای‌ بازی‌ در تیم‌ جوانان‌ «بارسلونا» منعقد شد.
آغاز به کار در اسپانیا
وقتی‌ «مسی‌» پا به‌ اسپانیا گذاشت‌ فقط‌ یک‌ متر و چهل‌ سانتی‌ متر قد داشت‌. اما قد و هیکل‌ و نیز توانایی‌های‌ او بسرعت‌ شروع‌ به‌ رشد کردند و در مدت‌ زمان‌ کوتاهی‌ حدود سی‌ سانتیمتر به‌ قد او اضافه‌ شد. پس‌ از به‌ ؤمر رساندن‌ سی‌ و هفت‌ گل‌ و سی‌ بازی‌ در اولین‌ فصل‌ بازی‌اش‌، فدراسیون‌ فوتبال‌ اسپانیا به‌ او پیشنهاد کرد تا در تیم‌ ملی‌ اسپانیا شروع‌ به‌ بازی‌ کند. مربی‌ تیم‌ زیر شانزده‌ ساله‌های‌ اسپانیا در آن‌ زمان‌ یعنی‌ آقای‌ «گینس‌ مندس‌» یکی‌ از بزرگترین‌ علاقه‌مندان‌ او بود. او در مورد «مسی‌» در آن‌ زمان‌ گفت‌: «در میان‌ بازیکنانی‌ در این‌ سن‌، او بهترین‌ بازیکنی‌ است‌ که‌ من‌ در عمرم‌ دیده‌ام‌
ثبت رکورد برای بارسلونا
در نوامبر سال‌ 2003، مسی‌ در یک‌ بازی‌ دوستانه‌ در مقابل‌ «اف‌ ث‌پورتو» بازی‌ کرد و یک‌ سال‌ بعد هم‌ اولین‌ بازی‌ رسمی‌اش‌ با پیراهن‌ بارسلونا را در مقابل‌ تیم‌ «اسپانیول‌» به‌ انجام رساند.

نويسنده: امیرحسین تاريخ: جمعهبرچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

گابریل عمر باتیستوتا

                                                      به نام خداوند بخشنده ی مهربان     

گابریل عمر باتیستوتا در اول ماه فوریه سال ۱۹۶۹ میلادی در رکونکویستای آرژانتین به دنیا آمد. او فوتبال حرفه‌ایش را از تیم شهر خود در فصل ۸۶-۸۷ آغاز و بعد از تعویض تیمهایش در آخر به تیمهای فیورنتیا، آ اس رم و العربی قطر رفت. او در فصل ۸۹ ۹۰ به تیم ریورپلاته پیوست و در فصل بعد به خدمت بوکاجونیورز در آمد ۹ فصل در فیورنتینا بود و بعد ۳ سال در آ اس رم در کنار توتی، کاسانو، امرسن، و ساموئل بازی کرد. او در فصل پیش با العربی آقای گل لیگ دسته اول قطر شد.
لقب او در زمان اوج شهرتش باتی‌گل به معنای باتیستوتای گل زن بود.
درخصوص این بازیکن میشود به این مطلب اشاره کرد که او بی شک بعد از مارادونا افسانه ای آرژانتین بی نظیرترین گل زن تاریخ آرژانتین است. سطح کیفی این بازیکن در دوران خودش بسیار بالا بوده است و بی شک این امر میسر نخواهدشد مگر اینکه او از هوش بالایی برخوردار باشد . در دوران فوتبال باتیستوتا او گلهای فراوانی با تکنیک بالا خود به ثمر رسانده که در توان هرکسی نیست و نخواهد بود. هرکسی که کمی فوتبال بلد باشد و چهارچوب را بشناسد میفهمد که گلهایی را که او به ثمررسانده کارهرکسی نمیباشد.
             

نويسنده: امیرحسین تاريخ: جمعهبرچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

فرناندو جوزه تورس سانز

                                                    به نام خداوند بخشنده ی مهربان            

             

                                    

فرناندو جوزه تورس سانز متولد 20 مارچ 1984 در شهر فواِنلابرادای اسپانیا(شهری در جنوب این کشور)و در همسایگی مادرید متولد شد.فوتبالش را از باشگاه نوجوانان اتلتیکو مادرید در سال 1995 آغاز کرد و در 17 سالگی به تیمبزرگسالان این تیم در آمد.اولین بازیش را برای این تیم در مقابل لژانس انجام داد و یک هفته بعد اولین گل خود را در برابر آلباسته به ثمر رساند.لقب او " اِل نینو " است که از زمان بچگی به او داده شده بود.

در فصل 02-2001 هنگامیکه اتلتیکو جواز حضور دوباره به لالیگا را بدست آورد ، تورس 17 ساله سال خوبی را در امر گلزنی پشت سر نگذاشت و فقط توانست 6 گل را در 36 بازی به ثمر برساند.

سال 2002 اولین فصل حضور تورس در لالیگا ، بالاترین سطح فوتبال اسپانیا بود.تورس در آن سال با زدن 13 گل در 29 بازی توانست اتلتیکو را در جایگاه 12 لالیگا قرار دهد.در فصل 04-2003 تورس گام های بلندتری برداشت و با زدن 19 گل در 35 بازی توانست جایگاه 7امی را برای اتلتیکو بدست آورد و با داشتن فقط 19 سال توانست کاپیتان این شود.وی حضور موفق خود را در فصل های 05-2004 با زدن 16 گل در 38 بازی در لالیگا و 2 گل در 5 بازی رقابت های اروپایی و 06-2005 با زدن 16 گل در 36 بازی ادامه داد و مهاجم اول تیم اتلتیکو بود.بعد از بازی های جام جهانی 2006 قرار بود تورس به چلسی بپیوندد ولی به دلیل حضور اتلتیکو مادرید در رقابت های جام یوفا در سال 07-2006 ، وی تصمیم گرفت یک سال دیگر در تیم اتلتیکو بماند.بعد از اتمام فصل 07-2006 ، باشگاه های آرسنال ، چلسی ، لیورپول و منچستر یونایتد به وی پیشنهاد دادند که سرانجام تورس به تیم لیورپول پیوست تا یکی از شاگردان رافائل بنیتز باشد.در واقع سران باشگاه تصمیم گرفتند که در مقابل به خدمت گرفتن لوئیس گارسیا و دریافت مبلغ 26 میلیون یورو ، تورس به لیورپول برود، تا با این پول بتوانند دیگو فورلان را نیز از باشگاه ویارئال به خدمت بگیرند.

وی در 11 آگوست اولین بازی اش را برای لیورپول در مقابل استون ویلا انجام داد و همچنین در 19 آگوست وی اولین گل اش را با پیراهن یوونتوس در برابر چلسی به ثمر رساند.در 23 فوریه همان فصل وی اولین هت تریک خود با پیراهن لیورپول را در برابر میدلزبورو انجام داد و فقط 11 روز بعد یک هت تریک دیگر برابر وستهام انجام داد.در 15 مارچ 2008 وی با گلی که در دقیقه 47 در برابر ریدینگ زد توانست اولین بازیکن بعد از رابی فاولر باشد که بیش از 20 گل در رقابت های لیگ برتر انگلیس زده است.وی نشان داد که می تواند بهترین مهاجم لیورپول در چند سال اخیر باشد.موتور گلزنی لیورپول در فصل جاری روشن است و با حرارت بسیار زیاد کار می کند.

افتخارت

کسب عنوان قهرمانی زیر 16 سال در تورنمنت آلگارو در سال 2001 با تیم ملی زیر 16 سال اسپانیا

کسب عنوان قهرمانی زیر 16 سال جهان در سال 2001 با تیم ملی زیر 16 سال اسپانیا ، و کسب آقای گل و بهترین بازیکن این رقابت ها با زدن 7 گل در 6 بازی

کسب عنوان قهرمانی زیر 19 سال جهان در سال 2002 با تیم زیر 19 سال اسپانیا ، و کسب آقای گل و بهترین بازیکن این رقابت ها با زدن 4 گل در 4 بازی

بهترین بازیکن زیر 15 سال اروپا در سال 1998

بهترین بازیکن ماه فوریه و مارچ لیگ برترانگلیس در سال2000

نويسنده: امیرحسین تاريخ: جمعهبرچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

خوزه ماریا گوتیرز هرناندز

                                              به نام خداوند بخشنده ی مهربان

خوزه ماریا گوتیرز هرناندز
محل تولد : اسپانیا / مادرید
تاریخ تولد : 31/10/1976
پست : هافبک
وزن : 168 پوند / 76 کیلوگرم
قد : 1/6 اینچ / 185 سانتیمتر ملیت : اسپانیایی
بیوگرافی :
به راستی عنوان مادریدیستا برازنده اوست بازیکنی که تمام دوران ورزشی خود را در رئال مادرید سپری کرده است و الگوی خوبی برای جوانان باشگاه است گوتی از 9 سالگی به رئال امد و در همه تیمهای پایه این تیم بازی کرده است دوران اوج گیری این بازیکن به زمانی بر میگردد که در تیم زیر 20 ساله های رئال مادرید توپ میزد چرا که گوتی در حالی که در پست هافبک بازی میکرد توانست میانگین 30 گل در فصل را به دست اورد .

در سال (1996 – 1995 ) به تیم (ب) رئال مادرید (کاستیای امروزی ) پیوست و به واسطه پاسهای عالی و درجه یکی که میداد توجه والدانو را به خود جلب کرد و همین امر باعث شد والدانو به گوتی شانس حضور در ترکیب اصلی را بدهد و برای اولین بار در 2 دسامبر 1995 در بازی برابر سویا از این بازیکن استفاده کند

اولین حضور واقعی گوتی در سطح اول فوتبال در زمان مربیگری ویسنته دل بوسکه بود .
دل بوسکه ای که خود به جای بنیامن توشاک بر مسند هدایت رئال مادرید نشسته بود توانست در فصل 1999/2000 , هشتمین قهرمانی اروپا را به باشگاه رئال مادرید هدیه دهد .
گوتی بعد از اتمام هر تمرین , ساعتی را در سالن بدنسازی می ماند و از نظر فیزیکی خود را روز به روز بالاتر می کشاند و سپس در کارهای تاکتیکی نیز همین برنامه را در پیش گرفت از اینرو خیلی زود توانست با بازیهای درخشانش به تیم ملی اسپانیا نیز راه یابد .
یک سال بعد رئال گوتی را در ترکیب اصلی خود پذیرفت و این بازیکن جانشین مورینتس مصدوم شد و توانست زوج خطرناکی همراه با رائول تشکیل دهد و با به ثمر رساندن 14 گل نقش بسزایی در کسب 28 قهرمانی لیگ برای رئال مادرید ایفا کرد .

توانایی گوتی در بازی کردن در پستهای مختلف موجب شگفتی مربیان است به طوری که توانایی بازی کردن به عنوان هافبک چپ , هافبک دفاعی , مهاجم دوم را داراست ولی پست اصلی این بازیکن هافبک تهاجمی است .
در نوامبر 2006 گوتی یک قرار داد طولانی با رئال مادرید و تا تاریخ 6 ژوئن 2010 به امضا رساند .او در حال حاضر کاپیتان دوم تیم است.

شخصی :
علاوه بر فوتبال به تنیس و تنیس روی میز و بستکبال نیز علاقه دارد و مطالعه زیادی در مورد همه ورزشها میکند . هیچ چیز مثل سپری کردن اوقات با همسر و دو فرزندش برای او جذاب نیست . او همچنین علاقه زیادی به خواهرش دارد و خانواده اون هنگامی که رئال در برنابئو بازی میکند برای دیدن بازیهای وی به ورزشگاه میروند .به گفته گوتی بهترین دوست و راز دار او مادرش است.

نويسنده: امیرحسین تاريخ: جمعهبرچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

جرارد پیکه

                                               به نام خداوند بخشنده ی مهربان         

نام: جرارد پیکه
پست: مدافع
محل تولد: بارسلونا
تاریخ تولد: 02-02-1987
قد: 192 سانتیمتر
وزن: 85 کیلوگرم
جرارد پیکه به بارسلونا که در آنجا فوتبالش را آغاز کرده بود در تابستان 2008 بعد از گذراندن 3 فصل در منچستریونایتد و یک فصل در رئال زاراگوزا بازگشت.

پیکه در روز 2 فوریه سال 1987 به دنیا آمد و از همان روز عضو باشگاه بارسلونا شد. از زمانی که بسیار کوچک بود در باشگاه بود و در سن 10 سالگی به جوانترین تیم باشگاه (Alev?n B) پیوست.

از آن زمان او پله های مختلف تیم های پایه را طی کرد، و به موفقیت های مختلفی نیز رسید (Alev?n A, Infantil B و A, Cadete B و A and Juvenil B و A). زمانی که در سطحCadete B بازی میکرد، تیتو ویلانووا مربی او بود و اکنون بعد از بازگشت به تیم اصلی یک بار دیگر با او روبرو خواهد شد. در طول این مدت جرارد پیکه توانست توانای هایش را در نقاط مختلف زمین وحتی در گلزنی با وجود اینکه او یک مدافع است نشان داد. در پایان فصل 04-2003 او برای مدتی از آبی اناری پوشان جدا شد و به منچستریونایتد پیوست. او اولین بازی خود را برای تیم انگلیسی تنها سه هفته بعد از رسیدن به منچستر و در 26 اکتبر در جام اتحادیه برابر کرو الکساندرا انجام داد. او در فصل 06-2005 نیز با تیم فرگوسن بود و سپس برای فصل 2006-07 به رئال زاراگزو قرض داده شد.

در تنها فصلی که او در تیم آراگون (زاراگوزا) بود، به عنوان هافبک دفاعی در جلو 4 مدافع بازی کرد. این مرد کاتالانی در آن فصل 22 بازی در لیگ انجام داد که 18 تا از آنها را از ابتدا در ترکیب بود و 2 گل نیز به ثمر رساند. در این مدت او در کنار گابی میلیتو که اکنون نیز با او خواهد بود بازی کرد.

فصل 08-2007 زمان بازگشت پیکه به منچستریونایتد بود، جایی که او دو قهرمانی در لیگ و لیگ قهرمانان را جشن گرفت. او فصل خاطر انگیزی داشت، به خصوص اینکه 2 گل نیز به ثمر رساند.

ما برای بازی او در تیم های ملی افتخار میکنیم، او در تیم زیر 21 سال مهره ثابتی است، و حتی با تیم های ملی پایه دیگری سنین نیز بوده است. او در جام جهانی زیر 20 سال در سال 2007 در کانادا، جام ملتهای اروپا زیر19 سال در سال 2006 در لهستان (که اسپانیا قهرمان شد) و جام ملتهای اروپا زیر 17 سال در سال 2004 در فرانسه بازی کرده است.

خصوصیات

این کاتالانی یک دفاع عظیم الجثه است (1.92 سانتیمتر قد و 85 وزن). وضعیت فیزیکی و تکنیکی او، او را در هوا قوی میکند. او همچنین میداند چگونه از این توانایی ها مخصوصا در هنگام حمله و در موقعیت توپهای مرده استفاده کند. پیکه توانایی بازی در پست هافبک دفاعی در مقابل 4 مدافع را همانگونه که در زاراگوزا نشان داد، دارد.

افتخارات

منچستر یونایتد

2007-08 لیگ برتر
2007-08 لیگ قهرمانان
2005-06 جام اتحادیه

اسپانیا

 

2005-06 قهرمانی جام ملتهای اروپا زیر 19 سال
2003-04 جام برندگان ملتهای اروپا زیر 17 سال
وقهرمانی در 4 جام این فصل داخلی اسپانیا 2 جام
قهرمان اروپا
قهرمانی در جام باشگاهای جهان

          

نويسنده: امیرحسین تاريخ: جمعهبرچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

سرخیو راموس

                                        به نام خداوند بخشنده ی مهربان

                                                               

سرخیو راموس
محل تولد کاماس(اسپانیا)
روز تولد 30/3/1986
وزن 73 کیلوگرم
قد 183 سانتی متر


راموس محصول تیم جوانان باشگاه سویا است او به خاطر دویدن های سریعش در سمت راست و ارسال توپ به محوطه جریمه و همچنین دفاع خویش معروف است.
اولین پستی که راموس در سویا بازی کرد دفاع راست بود پستی که راموس اکثر دوران بازیگری خود را در ان بازی کرده است.
راموس برای اولین بار در سن 17 سالگی برای تیم سویا در لالیگا به میدان رفت و بعد از 2 سال بازی کردن در لالیگا به همراه سویا به تیم رئال مادرید منتقل شد.
رئال مادرید
راموس در 19 سالگی در سال 2005 با 27 میلیون یورو به رئال مادرید امد.این بازیکن بعد از ورود به رئال مادرید شماره 4 را که پیش از ان متعلق به فرناندو هیرو کبیر بود بر تن کرد.
اولین گلی که راموس برای رئال مادرید زد در لیگ قهرمانان اروپا و در مقابل تیم المپیاکوس بود .
در سال 2005 راموس یکی از مهره های اصلی تیم زیر 21 سال اسپانیا محسوب میشد او همچنین در سال 2004 با 18 سال سن برای تیم ملی بزرگسال اسپانیا بازی کرد که جوانترین بازیکن تاریخ اسپانیا نام گرفت.
راموس یکی از 11 بازیکن اصلی تیم ملی در جام جهانی 2006 المان بود که در انجا نیز به عنوان دفاع راست بازی میکرد و در سال 2008 راموس توانست به همراه تیم ملی اسپانیا بعد از 44 سال قهرمان اروپا شود
.

نويسنده: امیرحسین تاريخ: جمعهبرچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

ویکتور والدس

                                               به نام خداوند بخشنده ی مهربان             

                 ویکتور والدس نوجوان در یکم جولای 1992 از پنا سینکو کوپاس به بارسلونا پیوست.

در سپتامبر همان سال او با خانواده اش به تنریف نقل مکان کرد و تا سه سال بعد به باشگاه بازنگشت.

بعد از این که او خیلی سریع ارزش های خود را در تیم جوانان و تیم «ب» بارسا ثابت کرد، مربی های بارسا در فصل 2003-2002 تصمیم گرفتند که والدس را وارد تیم اصلی کنند. در ابتدا، او بعضی مواقع به جای روبرتو بونانو بازی می کرد، ولی در اواخر فصل او به عنوان دروازه بان اصلی زیر نظر رادومیر آنتیک به فعالیت پرداخت.

او در فصل 2004- 2003 جایگاهش را به عنوان دروازه بان اصلی تیم تثبیت کرد. او در آن فصل در بیشتر بازیهای بارسا شرکت کرد و بازی های بسیار عالی ای را به نمایش گذاشت و به تیم کمک کرد تا جایگاه دوم را بدست آورد.

ویژگی ها

او دروازه بانی فرز، چابک و قدرتمند است. با وجود جوانی نسبی اش، به رهبری و دستور دادن به خط دفاعی اش علاقه دارد. والدس خصوصیات مشترک زیادی با الیور کان، دروازه بان تیم ملی آلمان، که دروازه بان مورد علاقه او نیز هست، دارد.

در فصل اول حضورش در تیم اصلی، او گاه و بیگاه هنگام بیرون آمدن ار دروازه نامطمئن بود، اما در فصل بعد خیلی زود این ضعف را برطرف کرد. او پتانسیل بالایی دارد و برای همراهی تیم ملی اسپانیا در یورو 2004 انتخاب شده بود، اما در آخر آرانزوبیا، دروازه بان اتلتیک بیلبائو به جای او به یورو 2004 رفت.

نويسنده: امیرحسین تاريخ: جمعهبرچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

سرجیو لیونل آگرو

                                               به نام خداوند بخشنده ی مهربان     

دوم ژوئن سال ۱۹۸۸ سرجیو لیونل آگرو دى کاستیو بازیکن تیم ملى آرژانتین و باشگاه اتلتیکو مادرید به دنیا آمد. او در سن ۱۵ سال و ۳۵ روز در لیگ دسته اول آرژانتین براى تیم ایندیپندینته به میدان رفت و عنوان جوانترین بازیکن تاریخ این رقابت ها را به خود اختصاص داد و رکورد دیگو مارادونا را از آن خود کرد. پس از اتمام فصل ۲۰۰۶-2005 به اتلتیکومادرید منتقل شد و به عنوان یکى از بهترین بازیکنان این تیم اسپانیایى خود را مطرح کرده است. سرجیو آگرو که در جام جهانى زیر ۲۰ سال به عنوان بهترین گلزن رقابت ها شناخته شد و جایزه بهترین بازیکن این پیکارها را نیز از آن خود کرد، نامزد دختر مارادونا جیانیناست. او ۲۳ گل در ایندیپندینته و ۲۶ گل در اتلتیکو مادرید زده ضمن این که در ۵ بازى براى تیم بزرگسالان آرژانتین ۲ بار موفق به گلزنى شده است. آگرو در سال ۲۰۰۷ به عنوان بهترین بازیکن جوان فیفا دست یافت.                            

نويسنده: امیرحسین تاريخ: جمعهبرچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

زلاتکو کرانیکار

                                                     به نام خداوند بخشنده ی مهربان               

               زلاتکو کرانیکار متولد 19 نوامبر 1956 در زاگرب کرواسی است. کرانیکار که از بازیکنان افسانه‌ای تیم دینامو زاگرب بود از اوائل دهه 90 وارد عرصه مربی‌گری شد. وی در سال 1994 هدایت تیم فوتبال کرواسی زاگرب یکی از تیم‌های پرطرفدار کرواسی را برعهده گرفت و موفق شد در همان فصل اول این تیم را به مقام قهرمانی لیگ و جام حذفی برساند. وی سپس به اتریش رفته و هدایت تیم اف سی لینتس را برعهده گرفت ولی با توجه به پیشنهادات فراوان در کشورش بازهم به کرواسی برگشته و در سال 1998 موفق شد مجدداً تیم فوتبال کرواسی زاگرب را قهرمان لیگ و حذفی این کشور کند. وی برای یک فصل به مصر رفته و پس از آن به مدت یک فصل در یک تیم اسلونی مربی گری کرد ولی بازهم با توجه پیشنهادات فراوان کشورش به کرواسی بازگشت و موفق شد با تیم دیگر مطرح پایتخت ان اچ زاگرب به مقام قهرمانی برسد.
بعد از نمایش ناموفق تیم ملی کرواسی در راه مسابقات جام ملت‌های 2004 اروپا کرانیکار به عنوان سرمربی تیم ملی کرواسی انتخاب شد و موفق شد این تیم را به مرحله نهائی مسابقات جام جهانی 2006 آلمان برساند.
کرانیکار سپس به مدت یک سال هدایت تیم فوتبال الشعب امارات را در زمانی که مهرزاد معدنچی در آن تیم بازی می‌کرد، بر عهده گرفت
زلاتکو کرانیکار مهاجم سابق دینامو زاگرب و تیم ملی یوگسلاوی و سرمربی سابق تیم ملی کرواسی هدایت سرخپوشان در لیگ نهم را برعهده خواهد داشت

نويسنده: امیرحسین تاريخ: جمعهبرچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

کارلوس پویول

                                                 به نام خداوند بخشنده ی مهربان                

 
کارلس پویول فوتبالش را از تیم محلی دهکده کوچکی به نام لاپوبلا ده سگور که در آن متولد شده بود آغاز کرد. استعداد او خیلی زود توجهات را به خود جلب کرد و در سن هفده سالگی جذب آکادمی بارسا در لاماسیا شد.

او به سرعت به ترکیب ثابت تیم دوم بارسا رسید و سپس پیشرفت کرد تا در دوم اوکتبر 99 به دستور لوئیز فن گال در برابر وایادولید کار خود را با تیم اصلی بارسا آغاز کرد. بازیهای او بیشتر و بیشتر شد تا اینکه او پست دفاع راست را به طور کامل از آن خود کرد. وی با استفاده از عزم و اراده بسیار قویش و همچنین با تلاش بسیار زیاد، کارلس پویول خود را با پست دفاع مرکزی وفق داد.

در فصل 2003-2004، او به عنوان کاپیتان سوم تیم انتخاب شد و نقش حیاتی در پیشرفت و صعود تیم به رده های بالای جدول لیگ را ایفا کرد. پویول در آن فصل 27 بازی در لیگ و 7 بازی در جام یوفا انجام داد.

با این حال، کارلس پویول تا فصل 2004-2005 برای کسب اولین جام خود با بارسا انتظار کشید. او در آن مقطع کاپیتان نخست تیم اصلی بارسا و یکی از ارکان موفقیت تیم رایکارد در قهرمانی در لیگ بود. در پایان فصل، رویای او به حقیقت پیوست و او جام قهرمانی لیگ را در نو کمپ بالای سر برد.

در طی فصل 2005-2006، او به همان خوبی فصل قبل بازی کرد. کاپیتان بارسا این افتخار را داشت که قبل از بلند کردن جام قهرمانی لیگ قهرمانان در پاریس پس از پیروزی خاطره انگیز برابر آرسنال در استادو فرانس، و قبل از بازی با اسپانیول در لیگ تیمش به عنوان قهرمان لیگ معرفی شود. پویول در کل فصل تنها پنج بازی را از دست داد که هیچ کدام به خاطر مصدومیت نبود. در سه بازی او به دستور سرمربی فرانک رایکارد به استراحت پرداخت و در دو بازی دیگری که بازی نکرد محروم بود. او همچنین یک گل در پیروزی خانگی 5-0 برابر رئال سوسیه داد در 30 اکتبر 2005 به ثمر رساند.

کارلس پویول یکی از اعضای تیم ملی اسپانیا نیز هست و در جام جهانی 2002 و جام ملتهای اروپا 2004 و جام جهانی 2006 به همراه این تیم شرکت کرد.

خصوصیات و ویژگی ها

کارلس پویول بازی خود را در تیم اصلی بارسا به عنوان دفاع راست شروع کرد اما رفته رفته به یک دفاع وسط عالی تبدیل شد. او شایستگی هایش را با تلاش بسیار زیاد و نظم و انظباط خود در درون زمین نشان داده است. او یک بازیکن نمونه نیز به شمار میرود، او هیچ گاه کارها را وقتی باید از حمله به دفاع رفت پیچیده نمی کند.

همچنین اگر شرایط ایجاب کند، توانایی بازی در پست دفاع چپ را نیز داراست. اگرچه او خیلی بلند قد نیست (178 سانتیمتر)، قدرت بدنیش او را در هوا بسیار قوی کرده است و در دفاع نفر به نفر با مهاجمینی که از او بلند قد تر هستند بسیار تواناست. وی همچنین علاقه زیادی به شرکت در حمله ها به خصوص روی ضربات آزاد و کرنرها دارد.

بیش از هر چیز، کارلس پویول به خاطره خصوصیات شخصیتیش و توانایی هایش برای هدایت تیم به عنوان کاپیتان و تعصبی که به پیراهن بارسا دارد الگوی تمام بازیکنان است. او یک مثال ایده آل از یک بازیکن در اختیار تیم است و وقتی که باید جلوی حمله تیم مقابل را بگیرد، دست به هیچ کار اضافه ای نمی زند.

افتخارات

بارسلونا

05- 2004 : لالیگا
06- 2005: سوپرجام اسپانیا
06- 2005: لالیگا
06- 2005: لیگ قهرمانان اروپا
07- 2006: سوپرجام اسپانیا

تیم ملی اسپانیا

2000: مدال نقره بازی های المپیک سیدنی
2008: مدال طلای بازی های یورو 2008

مشخصات فردی

نام:کارلس پویول سافورکادو
پست:مدافع
محل تولد:لا پبلا ده سگور
تاریخ تولد:1978-04-13
قد:178 سانتیمتر
وزن:80 کیلوگرم

نويسنده: امیرحسین تاريخ: جمعهبرچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

ماسیمو آمبروسینی

                                                به نام خداوند بخشنده ی مهربان

ماسیمو آمبروسینی

در جام برلوسکنی که با پیروزی میلان به پایان رسید این ماسیمو آمبروسینی هافبک گلزن روسونری بود که با عملکرد فوق العاده خود باعث بی اثر ماندن قدرت بالای یوونتوس شد.

به گزارش یوفا: در جام برلوسکنی که با پیروزی میلان به پایان رسید این ماسیمو آمبروسینی هافبک گلزن روسونری بود که با عملکرد فوق العاده خود باعث بی اثر ماندن قدرت بالای یوونتوس شد.

او نزدیک به ۱۲ سال را در ترکیب میلان از سر گذرانده است تا بتواند تا حد قابل قیاس با اسطوره های قدیمی باشگاه روسونری شود اما باید گفت که این هافبک با تجربه از لحاظ توانایی های کاری خود از سایر هافبک ها در میلان قابلیت بیشتری دارد. او اکنون در ۳۱ سالگی قرار دارد و هم در باشگاهش و هم در تیم ملی کشور خود، ایتالیا توپ می زند.

● ماسیمو ، در ۲ سال گذشته شما به سختی یک بازی را در میلان یا تیم ملی ایتالیا از دست داده اید. چه رازی در این میان است؟

▪ خیلی خوش شانس بوده ام مربیانی که با آنها کار کرده ام به من ایمان داشته اند. من همچنین به خودم خیلی خوب توجه دارم. یک فوتبالیست باید یک محدودیت های رژیمی و مقررات تعیین شده ای را رعایت کند، به خصوص هنگامی که شما برای تیم ملی کار می کنید، همان گونه که در میلان هستید.

● در جام برلوسکنی ما اولین بار شما را در دفاع میانی دیدیم اما پست دلخواه شما در مرکز زمین است. در کدام موقعیت احساس راحتی بیشتری می کنید؟

▪ مردم از من این سؤال را بیش از یک میلیون بار پرسیده اند (می خندد) اما من هرگز یک اولویت را مطرح نکرده ام. امسال گالیانی پیشنهاد داده تا در دفاع میانی بازی کنم و من راضی هستم و در این موقعیت باز هم آزادی عمل بیشتری برای جلو رفتن دارم. در نقش میانی شما مسئولیت بیشتری دارید و هر اشتباهی دروازه بان را با ریسک مواجه می کند. در حال حاضر اگر من یک انتخاب داشته باشم می گویم خط میانی اما من هر ۲ پست را دوست دارم.

● شما قطعاً در کنار خط هم خوب بازی می کنید و در هر مسابقه تمایل به گلزنی دارید. آیا نمی خواهید که یک مهاجم باشید؟

▪ (لبخند) هنگامی که من کوچکتر بودم این موقعیت جایی بود که من دوست داشتم در آن بازی کنم اما در طول سال های گذشته مربیان مرا عقب تر کشیده اند اما من عاشق رفتن به جلو هستم، من گلزنی را دوست دارم.

● اما یک لغزش در حال حمله می تواند بقیه هافبک ها را در موقعیت خطرناکی قرار دهد؟

▪ خب این ریسک بالایی هم دارد اما نقطه اساسی برای کل تیم هماهنگی خیلی خوب ما با یکدیگر است. در سیستم آنچلوتی ما با ۲ محور در خط میانی کار می کنیم و آنها می توانند شما را به خوبی پوشش بدهند اما واضح است که در ضد حمله برخی اوقات شما مشکل پیدا می کنید.

● به نظر می رسد که درک خوبی از همتیمی هایتان دارید. آیا این به خاطر جو خوب داخل رختکن تان است؟

▪ بله. همیشه گفته شده است که جو خوبی در رختکن ما وجود ندارد اما در این باره، در سال های حضورم در اینجا، می توانم به شما بگویم که جو اینجا عالی است. بازیکنان همدیگر را به طرف هم می کشند که این قطعاً مهم است.

● همیشه بحث های زیادی درباره رختکن میلان بوده است، آیا وضع به همان بدی بود؟

▪ همه آنها شایعه بود. مردم آنچه را که در رختکن می گذرد نمی دانند و هنگامی که نتیجه گرفته نمی شد آنها باید یک چیزی درباره برجسته کردن روحیه ضعیف رختکن می نوشتند اما این تیم همیشه متحد بوده است.

● پیشرفت شما به عنوان یک فوتبالیست حیرت آور بوده است. آنها همیشه می گویند که شما یک بازیکن کامل هستید. آیا در بازی شما نکاتی وجود دارد که شما هنوز هم باید آن را اصلاح کنید؟

▪ خب البته. من در دوران فوتبالی ام رشد سریعی داشته ام اما باید فرصت ها را چنگ بزنم. درباره هر چیزی که درباره خودم روی داده است خوشحالم. در زمینه توانایی های پاس کاری و شعور تاکتیکی کار می کنم. من می توانم در همه زمینه ها بهتر باشم.

● شما این شانس را داشته اید که با بازیکنان بزرگی همراه باشید. چه کسی به شما چیز بیشتری یاد داد؟

▪ بهترین بازیکنان در جهان در اینجا بازی کرده اند و شما می توانید چیزهایی زیادی از آنها فرا گیرید. از مالدینی، کاستاکورتا، سیدورف، کافو و روی کاستا. برای من این یک افتخار بود که در چنین تیمی با آنها باشم.

● شما زمانی در میلان اوج گرفتید که فابیو کاپلو مربی این تیم بود، اسکودتو را با فابیو کاپلو بردید و اکنون دوران آنچلوتی را تجربه می کنید. با کدام سبک شما احساس راحتی می کنید؟

▪ من به همان اندازه که زیرنظر کاپلو راحت بودم زیرنظر آنچلوتی هم هستم اما یقیناً هر مربی روش خودش و عقاید متفاوتش را دارد. یک بازیکن باید خودش را تطبیق بدهد و بهترین مربیان می دانند که چگونه بهترین عملکرد را از بازیکنانشان داشته باشند.

● از کدام یک شما بیشتر لذت می برید: یک فینال مقابل اینتر یا رم؟

▪ رم، چون آنها خیلی زیبا بازی می کنند، اما به شرطی که ما پیروز شویم!

● تیم ایتالیا، جام ملت های اروپا را در حالی به پایان رساند که نامش در جمع تیم هایی جای داشت که شانس قهرمانی داشتند اما ما نتایجی را دیدیم که به هیچ وجه انتظار آن را نداشتیم.این نتایج را چگونه دیدید؟

▪ ایتالیا به آرامی کار خود را انجام داد، با اطمینان به شانسی که داشتند، با وجود توقف های تاکتیکی معدودی که بود. در خاتمه ما در سطح خیلی بالایی بازی کردیم. ما احساس خوبی درباره بازی های بزرگ داشتیم اما مقابل اسپانیا شانس نداشتیم.

● شما گفته بودید که بهترین خاطره تان از سال گذشته جشن گرفتن با همتیمی هایتان به خاطر قهرمانی در جام باشگاه های جهان بود. چه آرزویی برای فصل آینده دارید؟

▪ قهرمانی در لیگ ایتالیا و کسب اسکودتو و سپس جام یوفا.
 
ماسیمو آمبروسینی
 

در جام برلوسکنی که با پیروزی میلان به پایان رسید این ماسیمو آمبروسینی هافبک گلزن روسونری بود که با عملکرد فوق العاده خود باعث بی اثر ماندن قدرت بالای یوونتوس شد.

به گزارش یوفا: در جام برلوسکنی که با پیروزی میلان به پایان رسید این ماسیمو آمبروسینی هافبک گلزن روسونری بود که با عملکرد فوق العاده خود باعث بی اثر ماندن قدرت بالای یوونتوس شد.

او نزدیک به ۱۲ سال را در ترکیب میلان از سر گذرانده است تا بتواند تا حد قابل قیاس با اسطوره های قدیمی باشگاه روسونری شود اما باید گفت که این هافبک با تجربه از لحاظ توانایی های کاری خود از سایر هافبک ها در میلان قابلیت بیشتری دارد. او اکنون در ۳۱ سالگی قرار دارد و هم در باشگاهش و هم در تیم ملی کشور خود، ایتالیا توپ می زند.

● ماسیمو ، در ۲ سال گذشته شما به سختی یک بازی را در میلان یا تیم ملی ایتالیا از دست داده اید. چه رازی در این میان است؟

▪ خیلی خوش شانس بوده ام مربیانی که با آنها کار کرده ام به من ایمان داشته اند. من همچنین به خودم خیلی خوب توجه دارم. یک فوتبالیست باید یک محدودیت های رژیمی و مقررات تعیین شده ای را رعایت کند، به خصوص هنگامی که شما برای تیم ملی کار می کنید، همان گونه که در میلان هستید.

● در جام برلوسکنی ما اولین بار شما را در دفاع میانی دیدیم اما پست دلخواه شما در مرکز زمین است. در کدام موقعیت احساس راحتی بیشتری می کنید؟

▪ مردم از من این سؤال را بیش از یک میلیون بار پرسیده اند (می خندد) اما من هرگز یک اولویت را مطرح نکرده ام. امسال گالیانی پیشنهاد داده تا در دفاع میانی بازی کنم و من راضی هستم و در این موقعیت باز هم آزادی عمل بیشتری برای جلو رفتن دارم. در نقش میانی شما مسئولیت بیشتری دارید و هر اشتباهی دروازه بان را با ریسک مواجه می کند. در حال حاضر اگر من یک انتخاب داشته باشم می گویم خط میانی اما من هر ۲ پست را دوست دارم.

● شما قطعاً در کنار خط هم خوب بازی می کنید و در هر مسابقه تمایل به گلزنی دارید. آیا نمی خواهید که یک مهاجم باشید؟

▪ (لبخند) هنگامی که من کوچکتر بودم این موقعیت جایی بود که من دوست داشتم در آن بازی کنم اما در طول سال های گذشته مربیان مرا عقب تر کشیده اند اما من عاشق رفتن به جلو هستم، من گلزنی را دوست دارم.

● اما یک لغزش در حال حمله می تواند بقیه هافبک ها را در موقعیت خطرناکی قرار دهد؟

▪ خب این ریسک بالایی هم دارد اما نقطه اساسی برای کل تیم هماهنگی خیلی خوب ما با یکدیگر است. در سیستم آنچلوتی ما با ۲ محور در خط میانی کار می کنیم و آنها می توانند شما را به خوبی پوشش بدهند اما واضح است که در ضد حمله برخی اوقات شما مشکل پیدا می کنید.

● به نظر می رسد که درک خوبی از همتیمی هایتان دارید. آیا این به خاطر جو خوب داخل رختکن تان است؟

▪ بله. همیشه گفته شده است که جو خوبی در رختکن ما وجود ندارد اما در این باره، در سال های حضورم در اینجا، می توانم به شما بگویم که جو اینجا عالی است. بازیکنان همدیگر را به طرف هم می کشند که این قطعاً مهم است.

● همیشه بحث های زیادی درباره رختکن میلان بوده است، آیا وضع به همان بدی بود؟

▪ همه آنها شایعه بود. مردم آنچه را که در رختکن می گذرد نمی دانند و هنگامی که نتیجه گرفته نمی شد آنها باید یک چیزی درباره برجسته کردن روحیه ضعیف رختکن می نوشتند اما این تیم همیشه متحد بوده است.

● پیشرفت شما به عنوان یک فوتبالیست حیرت آور بوده است. آنها همیشه می گویند که شما یک بازیکن کامل هستید. آیا در بازی شما نکاتی وجود دارد که شما هنوز هم باید آن را اصلاح کنید؟

▪ خب البته. من در دوران فوتبالی ام رشد سریعی داشته ام اما باید فرصت ها را چنگ بزنم. درباره هر چیزی که درباره خودم روی داده است خوشحالم. در زمینه توانایی های پاس کاری و شعور تاکتیکی کار می کنم. من می توانم در همه زمینه ها بهتر باشم.

● شما این شانس را داشته اید که با بازیکنان بزرگی همراه باشید. چه کسی به شما چیز بیشتری یاد داد؟

▪ بهترین بازیکنان در جهان در اینجا بازی کرده اند و شما می توانید چیزهایی زیادی از آنها فرا گیرید. از مالدینی، کاستاکورتا، سیدورف، کافو و روی کاستا. برای من این یک افتخار بود که در چنین تیمی با آنها باشم.

● شما زمانی در میلان اوج گرفتید که فابیو کاپلو مربی این تیم بود، اسکودتو را با فابیو کاپلو بردید و اکنون دوران آنچلوتی را تجربه می کنید. با کدام سبک شما احساس راحتی می کنید؟

▪ من به همان اندازه که زیرنظر کاپلو راحت بودم زیرنظر آنچلوتی هم هستم اما یقیناً هر مربی روش خودش و عقاید متفاوتش را دارد. یک بازیکن باید خودش را تطبیق بدهد و بهترین مربیان می دانند که چگونه بهترین عملکرد را از بازیکنانشان داشته باشند.

● از کدام یک شما بیشتر لذت می برید: یک فینال مقابل اینتر یا رم؟

▪ رم، چون آنها خیلی زیبا بازی می کنند، اما به شرطی که ما پیروز شویم!

● تیم ایتالیا، جام ملت های اروپا را در حالی به پایان رساند که نامش در جمع تیم هایی جای داشت که شانس قهرمانی داشتند اما ما نتایجی را دیدیم که به هیچ وجه انتظار آن را نداشتیم.این نتایج را چگونه دیدید؟

▪ ایتالیا به آرامی کار خود را انجام داد، با اطمینان به شانسی که داشتند، با وجود توقف های تاکتیکی معدودی که بود. در خاتمه ما در سطح خیلی بالایی بازی کردیم. ما احساس خوبی درباره بازی های بزرگ داشتیم اما مقابل اسپانیا شانس نداشتیم.

● شما گفته بودید که بهترین خاطره تان از سال گذشته جشن گرفتن با همتیمی هایتان به خاطر قهرمانی در جام باشگاه های جهان بود. چه آرزویی برای فصل آینده دارید؟

▪ قهرمانی در لیگ ایتالیا و کسب اسکودتو و سپس جام یوفا. 

نويسنده: امیرحسین تاريخ: جمعهبرچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

دلپیرو

                                                  به نام خداوند بخشنده ی مهربان       

 

تولد:9 نوامبر 1974 در شهر تورین ایتالیا
غذای مورد علاقه:پیتزا.کیک.ماکارونی
قد:73/1
وزن:۷۳
الگوی فوتبالی:پلاتینی.مارادونا.فان باستن.مالدینی
هنر پیشه مورد علاقه:مایکل داگلاس
آهنگ مورد علاقه:با تو یا بدون تو
ماشینهای وی:فراری و لامبورگینی
علایق:گوش دادن به موسیقی.رانندگی کردن.سینما
افتخارات: باشگاهی((قهرمانی در سال های 1995-1997-1998-2002-2003-2005 در سری ا ایتالیا ))
یک قهرمانی در جام حذفی 1995
چهار بار فاتح سوپر جام (( 1995-1997-2002-2003 ))
یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا 1996 یک قهرمانی بین قاره ای یا همان قهرمانی باشگاه های جهان در سال 1996 و کسب عنوان دومی در سال ۲۰۰۳ در بازی فینال بازی به پنالتی کشیده شد ولی یوونتوس نتوانست تیم میلان را شکست دهد
یوونتوس به عنوان پر افتخارترین تیم ایتالیا مامن حضور ستارگان بزرگ و با اخلاق فوتبال ایتالیا بوده است .
کسانی که سال های سال در این تیم بزرگ بازی کرده اند و تبدیل به اسطوره شدند.
الساندرو دل پیرو بازیکن افسانه ایی دهه ی 90 تا امروز در تیم محبوب تورینی ها جای برای خود دست و پا کرده است ..
وی پسر محبوب تورین ودرزندگی خود بیشتر از حاشیه داستانی مانند فیلم های سینمایی از نوع رمانتیک ایتالیایی داشته است . ستاره بزرگ بیانکونری از وقتی خود را شناخت که درگیر چیزی بنام توپ فوتبال بود. وی که از یک خانواده ی متوسط سر برآورده بود تمامی وقت خود را صرف فوتبال در کوچه ها کرد.
وی هیچ وقت تصور نمی کرد این چنین مشهور شود.آلکس از همان کودکی به تیم یوونتوس علاقه مند بود.

وی مرد ایده آل تمام تورینی هاست . کسی که در زندگی خود بیشتر از حاشیه داستانی مانند فیلم های سینمایی از نوع رمانتیک ایتالیایی داشته است . ستاره بزرگ بیانکونری از وقتی خود را شناخت که درگیر چیزی بنام توپ فوتبال بود. وی که از یک خانواده ی متوسط سر برآورده بود تمامی وقت خود را صرف فوتبال در کوچه ها کرد.
وی هیچ وقت تصور نمی کرد این چنین مشهور شود.آلکس از همان کودکی به تیم یوونتوس علاقه مند بود.
یوونتوس همراه با پلاتینی و یارانش آلکس را دیوانه ی تیم یووه کرده بود.الکس در یکی از گفتگو های خود گفته است که هیچ آرزویی جز دیدن ورزشگاه دل آلپی را نداشته است.عطش وی برای بازی کردن در یوونتوس هر روز بیشتر می شد.ولی وقت خود را در کوچه پس کوچه های تورین تلف می کرد.
وقتی مالدینی تنها با 16 سال اولین بازی خود را برای تیم میلان انجام داد . در آن روزگار الکس عضویت هیچ تیمی را نداشت حتی عضویت در تیم دسته دومی پادووا تیم اول الکس بسیار اتفاقی پیش آمد.روزی از تمام جوانان حاضر تستی گرفته می شود و الکس به رغم بازی های گذشته در کوچه ها توانست جز کسانی باشد که از این آزمون سربلند خارج شدند.
الکس خیلی دیر و در سال 22 سالگی اولین قرارداد حرفه ایی خود را امضا کرد . وی در اولین فصل حضورش در فوتبال حرفه ایی چهار باربرای تیم پادووا را تجربه کرد ولی دراین فصل یعنی فصل 1992 نتواسنت گلزنی کند.الکس در یک تیم ضعیف تنها یک نیمکت نشین بود.او آرزو های بزرگتری داشت.در خبرهای شبکه ی ایتالیا نامی از دل پیرو برده نمی شود همین عمر باعث می شود که غرور وی جریحه دار شود.
سرانجام وی توانست در فصل بعدی گلزنی کند .. هیچ کس ندانست که چرا یوونتوس این تیم بزرگ ایتالیایی چشم به چینین بازیکنی دوخته است

نويسنده: امیرحسین تاريخ: جمعهبرچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

آلساندرو نستا

                                      به نام خداوند بخشنده ی مهربان

 نام: آلساندرو

نام فامیل: نستا

تولد: 19 مارس 1976

محل تولد: رم

قد: 187

وزن: 79

لقب: ساندرو

وضعیت: متأهل

دارای همسری به نام گابریلا پانوتزی

هنرپیشه مورد علاقه: دمی مور

خواننده مورد علاقه:‌ لیگبوی

ماشین: او دارای یک گلف است و پیش از این پورشه‌ای داشت که به علت سرعت زیاد آن را فروخته است.

علایق: بیلیارد، بازی‌های رایانه‌ای (فوتبال و فرمول یک)، جست و جو در اینترنت، شنا، تنیس و تماشای فیلم‌های سینمایی.

غذای مورد علاقه: جینوچی

شماره شانس: 13

رنگ محبوب: آبی

الساندرو نستا یکی از تنومندترین و محبوبترین مدافعان ایتالیا و جهان می باشد که در تاریخ 19 مارچ 1976 در شهر رم و در یک خانواده متوسط به دنیا آمد.بر خلاف خیلی از فوتبالیست های معروف دیگر او فوتبال را روی اتفاق و به خاطر اینکه درهمان ۵ سالگی کمر درد گرفت و به توصیه دکتر باید رو به فعالیت های ورزشی می آورد تا وضعش بهتر شود فوتبال را انتخاب کرد و رفته رفته قدرت خود را در رشته فوتبال احساس کرد.الساندرو از همان آغاز کودکی عاشق تیم فوتبال لاتزیو بود و پدرش هم به این خاطر اسم او را در آکادمی فوتبال لاتزیو نوشت.

الساندرو از همان کودکی نبوغ و استعدادش را در فوتبال به خصوص در دفع توپ در پست مدافع مرکزی نشان داد و همین امر باعث شد تا کادر فنی جونان لاتزیو به او توجه خاصی بکنند و او در نهایت آرزوی پدرش را براورده کرد و پیراهن لاتزیو را بر تن کرد و الساندرو تبدیل به ستاره این تیم شد و به محبوب ترین رمی هوادار لاتزیو تبدیل شد نستا به قدری جذاب و دوست داشتنی بود که هوادران رم که رقیب و مخالف این تیم رمی هست هم او را دوست داشتند و برای او هورا می کشیدند از این رو به نستا و توتی محبوب شهر رم می گویند.

نستا همراه با ستارگان دیگری از این تیم همانند میهایلویچ-استانکویچ و چند تای دیگر به قدری خوب کار می کرد که لاتزیو به یکی از قدرت های ایتالیا تبدیل شده بود و روز به روز به محبوبیت این تیم افزوده می شد و در سال 1999 قهرمانی اسکودتو را بدست آوردند.

نستا در سال ۱۹۹۸ با رفیق صمیمیش گابریلا پانوزی ازدواج کرد . گابریلا که برخلاف نستا چندان خوش قیافه نیست و همچنین سیگاری هم هست باعث ناراحتی و نارضایتی نستا شده و الساندرو برای ترک این عادت سعی میکنه او رو به ورزش روی بیاره ( به خصوص بدنسازی ) تا سیگار کشیدن رو ترک کنه.

نستا ۲ برادر و ۱ خواهر داره که متاسفانه خواهرش در سال ۲۰۰۰ بر اثر سانحه رانندگی جان خودش رو از دست میده تا تلخ ترین خاطره نستا در زندگی اش رخ بده.

محبوب ترین بازیکن تیم لاتزیو در سال ۲۰۰۲ در میان انبوهی از اشکهای هواداران لاتزیو این تیم رو ترک کرد و به آث میلان نقل مکان کرد تا این بار محبوب میلانیها بشه.و در همان سال قبل از بازی با بارسلونا به نستا خبر دادند که دوست صمیمی اش که پسر عمویش هم بود و فوتبالیست هم بوده بر اثر سانحه رانندگی در گذشته تا یکی دیگه از بدشانسی های این مدافع محبوب رخ بده.

الساندرو بدشانس در تورنومنت های بزرگ نظیر جام جهانی هم شانسی نداره که همون طور که میدونید در جام ۱۹۹۸ و ۲۰۰۶ که ایتالیا قهرمان شد بدلیل مصدومیت و نستا قادر به ادامه بازیها نشد.

بهترین دوست نستا دامیانو توماسی ستاره سابق رم است. او و کاناوارو از تیم زیر 16 ساله‌های ایتالیا پا به پای هم در عرصه ملی حضور داشته‌اند. نستا در اردوهای تیم ملی با دل‌وکیو و کاناوارو هم اتاق می‌شود. نستا عاشق شکلات است. یک بار در تعطیلات فصل 1999 به تنهایی 3 کیلو شکلات خورد و وضعیت فیزیکی خود را به بدترین شرایط رساند، با این حال او هیچ‌گاه نمی‌تواند از شکلات دل بکند.

نستا 3 سگ به نام‌های پیتو، فرناندو و برناردو دارد. او هیچ‌گاه به سؤالات راجع به زندگی شخصی خود جواب نمی‌دهد، زیرا معتقد است زندگی شخصی او تنها متعلق به خودش است. نستا به خانه قدیمی مادربزرگش علاقه زیادی دارد. خانه مادر مادر او چشم اندازی دارد که نستا می‌تواند با ایستادن جلوی در و پنجره‌های آن دنیا را ببیند و احساس آرامش کند.

بزرگ‌ترین آرزوی نستا فتح جام جهانی با تیم ملی ایتالیا است. که امیدوار است در جام جهانی آلمان که در خرداد سال آینده برگزار می‌شود بتواند آن را جامه عمل بپوشاند.

به الساندرو نستا لقب آسپ رو دادن و با این اسم صداش میکنند. از خصوصیات نستا این هست که بازیکنی است همیشه از حاشیه در فوتبال وحشت داره و فرار میکنه و به قدری کم حاشیه هست که رسانه ها هیچ وقت او را پیدا نمی کنند. اکثر اوقات فراغتش در خونه می گذره .کتاب هم میخونه و موسیقی کلاسیک گوش می کنه و همچنین فیلم می بینه در ضمن خوابیدن رو هم خیلی دوست داره.

نويسنده: امیرحسین تاريخ: جمعهبرچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

بوفن

                                                  به نام خداوند بخشنده ی مهربان                          


 

(جی‌جی بوفون) روز 28 ژانویه سال 1978 در (کارارا) و در یک خانواده ورزش‌دوست و ورزشکار به دنیا آمد. مادرش (ماریا استلا) در رشته پرتاب دیسک فعالیت می‌کرد و پدرش (آدریانو) وزنه‌بردار بود. او دو خواهر به نام‌های (ورونیکا) و (جوندالینا) دارد که والیبالیست می‌باشند و دایی‌اش (آنجلو ماسوکو) یک بسکتبالیست است. او با دروازه‌بان سابق ایتالیا و تیم آث.میلان که (لورنزو بوفون) نام داشت نیز نسبت فامیلی دارد. لورنزو پسرعموی پدربزرگ جیانلوئیجی می‌باشد
فعالیت حرفه‌ای
بوفون در کودکی هافبک تیم بود. وقتی چهارده ساله شد یک روز به اجبار دروازه‌بان تیم شد زیرا در آن روز هر دو دروازه‌بان تیم مصدوم شده بودند و نمی‌توانستند در زمین بازی کنند. دو هفته بعد او دروازه‌بان اول تیمش بود. در سال 1995 وقتی هفده سال داشت با تیم مطرح (پارما) قرارداد بست و اولین بازی قهرمانی سری A خود را مقابل (آث.میلان) بازی کرد.
مدتی بعد او یکی از بهترین‌های تیم پارما شد و اولین کاپ را درتیم ملی ایتالیا و در نوزده سالگی در دست گرفت. در آن زمان او در بازی پلی‌آف جام‌جهانی 1998 جانشین دروازه‌بان مصدوم تیم ملی کشورش (جیانلوکا پاگلیوکا) شد و در مسکو برابر تیم روسیه بازی کرد. البته بوفون خود برای تیم ملی ایتالیا در آن جام‌جهانی انتخاب شده بود ولی حتی در یک مسابقه هم ظاهر نشد و در تمام بازی‌ها خود (جیانلوکا) دروازه‌بان بود.
بوفون پس از پایان بازی‌های مقدماتی یورو 2000 در سال 2001 از (پارما) به (یوونتوس) رفت. قیمت او در این انتقال 32 میلیون پوند بود که تعجب همگان را برانگیخت. زیرا با وجود این‌که بوفون دروازه‌بان بسیار خوبی بود ولی تاکنون هیچ باشگاهی این مقدار پول را برای خرید یک دروازه‌بان هزینه نکرده بود. او در آن زمان در مصاحبه‌ای گفت (این پول برای یک بازیکن خیلی زیاد است ولی من احساس ناراحتی نمی‌کنم و به خاطر آن تحت فشار روحی نیستم.) بوفون نخستین بازی ملی خود را در جام فیفا 2002 انجام داد و در سال 2003 از سوی یوفا برنده جایزه (باارزش‌ترین بازیکن) و (بهترین دروازه‌بان) شد.
(پله) فوتبالیست سرشناس برزیلی به (بوفون) توجهی خاص دارد و او را یکی از 125 پدیده فوتبال زنده دنیا می‌داند. (بوفون) در سال‌های 2004 و 2005 در چهار فصل بازی‌ها برای یوونتوس دروازه‌بانی می‌کرد. در تابستان 2005 بوفون در بازی سالانه به افتخار (لوئیجی برلوسکونی) با (کاکا) برخورد شدیدی کرد و در نتیجه این اتفاق، استخوان کتفش در رفت و مجبور شد تن به عمل جراحی بدهد. عمل او موفقیت‌آمیز بود ولی او را مدتی از بازی‌ها دور کرد. بوفون در نوامبر همان سال دوباره به زمین برگشت ولی فقط توانست در یک بازی حاضر شود زیرا ناراحتی‌اش دوباره تجدید و او اجبارا تا ژانویه نیمکت‌نشین شد


نويسنده: امیرحسین تاريخ: جمعهبرچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

پائولو مالدینی

                                                   به نام خداوند بخشنده ی مهربان     

                                           

پائولو مالدینی ستاره ی دنیای فوتبال متولد 26/6/1968 در میلان ایتالیا است با قدی حدود ۱۸۶ سانتی متر و وزنی ۸۶ کیلو گرم - اولین بازی رسمی او با پیراهن میلان را در 20 ژانویه 1985 در سن 16 سالگی مقابل ادونیزه انجام داد همچنین مطابق با این اولین بازی ملی خود را در سال 1988 مقابل یوگسلاوی سابق توپ زد
تلخ ترین خاطره ورزشی: شکست در فینال جام جهانی 1994 مقابل برزیل.
افتخارات مالدینی: 7 اسکودتو (1988 و 1992و 1993و 1994و 1996و 1999و 2004) یک جام حذفی ایتالیا(2003) 4 سوپرکاپ ایتالیا(1994، 1993، 1996، 2004)، جام لیگ قهرمانان (1989و 1990و 1994و 2003)، 2 جام بین قاره ای: (1989و 1990)
افتخار شخصی: مرد سال فوتبال اروپا در سال 1994 از نگاه مجله ورلدساکر او در طول دوران حرفه ای خود 4 بار از زمین اخراج شد.

نويسنده: امیرحسین تاريخ: جمعهبرچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

مارادونا

به نام خداوند بخشنده ی مهربان

دیگو آرماندو مارادونا ( متولد ۳۰ اکتبر ۱۹۶۰ در ویلا فیوریتو، امروزه پاتریدو در ایالت بوینس‌آیرس)، فوتبالیست آرژانتینی. وی فوتبال دهه نود را به خودش اختصاص می‌دهد. تیم ملی آرژانتین توانست در زمان او سال ۱۹۸۶، جام جهانی فوتبال را متعلق به خود کند و در سال ۱۹۹۰ به نایب‌قهرمانی جهان دست یابد. زندگی مارادونا همواره با حواشی زیادی همراه بوده است و با وجود حادثه تیراندازی او به سمت چند خبرنگار که به مجروح شدن یک نفر ازآنان انجامید هنوز از چهره های محبوب خبرنگاران به شمار میرود. مارادونا هنگامی که کودکی هشت ساله بود با انجام حرکات نمایشی با توپ فوتبال در اماکن عمومی سعی میکرد بخشی از خرج خانواده فقیرش را تامین کند.در همین زمان بود که یک خبرنگار از او بزرگترین آرزویش را پرسید. مارادونای کوچک در برابر دوربین تلویزیون گفت دوآرزوی بزرگ دارد. یکی اینکه بتواند با تیم آرژانتین به جام جهانی برود ودیگری اینکه در جام جهانی قهرمان شود. مارادونا در دوران جوانی درخشش خود را با تیم بوکاجونیورز آرژانتین آغاز کرد و پس از آن به بارسلونای اسپانیا رفت. و با این تیم به مقام قهرمانی جام حذفی اسپانیا رسید. در جام جهانی 1982 علی رقم انجام بازیهای دیدنی به دلیل یک حرکت غیر ورزشی در دیدار برابر برزیل در دور دوم از زمین اخراج شد و بدون مارادونا آرژانتین از جام جهانی خداحافظی کرد. چهار سال بعد در جام جهانی 1986 در مکزیک مارادونا فوتبال زیبای خود را به نمایش گذاشت. در اوج حساسیت های این جام دو تیم آرژانتین و انگلستان در مرحله یک چهارم نهایی در برابر هم قرار گرفتند. جنگ جزایر فالکلند در میدان ورزشی به منصه ظهور رسید. مارادونا با به ثمر رساندن دو گل تاریخی موجب پیروزی آرژانتین شد. نخستین گل مسابقه را مارادونا در ابتدای نیمه دوم با دست به ثمر رساند و چند دقیقه بعد در حالی که در میانه های میدان صاحب توپ شده بود با دریبل زدن هفت بازیکن انگلیسی توپ را وارد دروازه پیتر شیلتون (دروازه بان انگلستان) نمود.هنرنمایی خارق العاده مارادونا آرژانتین را به قهرمانی جهان در سال 1986 می رساند.مارادونا همچنین توانست باشگاه ناپولی ایتالیا را دوبار در سالهای 1987 و 1989 به مقام قهرمانی لیگ ایتالیا برساند.و در سال 1990 نیز به همراه این تیم جام یوفا را فتح نمود. در جام جهانی 1990 که به میزبانی ایتالیا برگزار میشد تیم آرژانتین توانست به کمک مارادونا ایتالیای میزبان را در مرحله نیمه نهایی در ورزشگاه شهر ناپولی شکست دهد. پس از جام جهانی درگیری مارادونا با سران باشگاه ناپل که با سازمان مافیای حاکم براین شهر نیز چندان غریبه نبودند آغاز شد. ناگهان در پایان یک مسابقه لیگ ایتالیا اعلام شد آثار استفاده از کوکائین در بدن مارادونا یافت شده است. فیفا او را 15 ماه از شرکت در رقابت های فوتبال محروم کرد. ولی مارادونا دردسر های بیشتری را نیز برای خود خرید. در شهر ناپل شایع شد که پلیس این شهر متن ضبط شده ماکلمات تلفنی مارادونا و یکی از مقامات مافیارا در اختیار دارد که ثابت می کند او در یک شبکه گسترده خلافکاری و توزیع مواد مخدر دست داشته است. مارادونا که ظاهرا به بوئنوس آیرس پناه برده بود در خانه خود مورد هجوم پلیس آرژانتین واقع میشود و باز اعلام میشود در خانه اش مقادیر زیادی مواد مخدر کشف شده است. مارادونا دیگر نمی توانست به ناپل بازگردد. او پس از پایان دوره محرومیتش مدتی را در باشگاه سویل اسپانیا گذراند و سپس به نیوولز در آرژانتین رفت . زمانی که قصد خداحافظی از فوتبال را داشت به سفارش آلفیوباسیله( سرمربی تیم ملی آرژانتین در جام جهانی 1994) در آستانه جام جهانی 1994 باردیگر پیراهن تیم ملی را به تن کرد تا به تیم بحران زده آرژانتین روحیه بدهد. با شروع مسابقات جام جهانی 1994 تماشاگران بار دیگر توانایی های مارادونا را به چشم دیدند و آن را تحسین نمودند. هنگامی که در بازی برابر یونان گلی زیبا را برای تیمش به ثمر رساند کمتر کسی تصورمی نمود که این تیم شکست پذیر باشد ولی در پایان بازی آرژانتین و نیجریه (که مارادونا به عنوان بهترین بازیکن زمین شناخته شده بود) آزمایش دوپینگ مارادونا مثبت از آب درآمد. فیفا در همان روز مارادونا را دوسال از شرکت در مسابقات فوتبال محروم کرد. آرژانتین پس از از دست دادن کاپیتانش چیزی برای گفتن نداشت و در دور یک هشتم نهایی توسط رومانی از گردونه رقابت ها خذف شد . از سال ۲۰۰۵، مارادونا به عنوان مجری تلویزیونی کار می‌کند.بدون شک در کهکشان جهان فوتبال مارادونا نامی ماندگار خواهد بود بازیکنی که قهرمان جام جهانی فوتبال شد تا به آرزوی دیرین خود دست یابد.

نويسنده: امیرحسین تاريخ: جمعهبرچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

مایکل اوون

                                                    به نام خداوند بخشنده ی مهربان     

           

 
 
 
 

                         

سال تولد:۱۴دسامبر ۱۹۷۹
محل تولد:چلستر انگلستان
او فوتبال خود را از ۷سالگی و زیر نظر پدرش آغاز کرد.پدر مایکل در تیم اورتون بازی می کرد و باعث علاقه ی شدید وی به فوتبال شد.او در
مدرسه ی دسایب با ۹۷ گل آقای گل شدو رکورد مرد افسانه ای ایان راش را جا به جا کرد.مایکل ۱۷ساله بود که مورد توجه چندین تیم قرار گرقت.منچستر یونایتد-شفیلد ونزدی-وستهام-لیور پول و دورتمند آلمان. گل استثنایی وی به آرژانتین به عنوان زیبا ترین گل جام جهانی انتخاب شد.اوون در سال ۱۹۹۸ به عنوان بهترین بازیکن انگلستان و جوانترین بازیکن انگلستان انتخاب شد.
او در ۵۴بازی ملی۳۱ گل به ثمر رسانده است.مایکل اوون با لیور قهرمان جام یوفا۲۰۰۱ - جام حذفی
و اتحادیه ی انگلستان و همچنین قهرمان سوپر جام اروپادر سال ۲۰۰۱ شد.او در سال ۲۰۰۲به عنوان
مرد سال فوتبال اروپا انتخاب شد

نويسنده: امیرحسین تاريخ: جمعهبرچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

داوید ویا

                                                        به نام خداوند بخشنده ی مهربان        

دیوید سانچز ویا در سوم دسامبر سال 1981 در لانگرو اسپانیا به دنیا امد.

دیود در فصل جاری برای باشگاه والنسیا و تیم ملی کشور اسپانیا بازی میکند
.

دیود ویا بعلت داشتن مهارت های بسیار زیاد از جمله : سرعت، قدرت ضربه با هر دو پا، قدرت تمام کنندگی و... یکی از بهترین مهاجمان اسپانیا و حتی جهان به شمار میرود
.

دیوید شهرت و محبوبیت خود را از چهره ی زیبا وشکستن رکورد گلزنی والنسیا در یک فصل با زدن 24 گل در فصل گذشته دارد
.

دوره بازیگری

دیود دوران بازیگری خود را از سال 1991 در تیم جوانان لانگرو اغاز کرد و به مدت 8 سال در این تیم توپ زد ودر سال 1999 به تیم اسپورتینگ جیجون نقل مکان کرد و در طی سه سال برای این 80 بازی انجام داد و 38 گل نیز به ثمر رساند. وی درسال 2003به رئال ساراگوسا پیوست و پس از دو سال موفقیت امیز به همراه این تیم که در 81 بازی 35 گل به ثمر رساند و به همراه این تیم به مقام قهرمانی جام حذفی اسپانیا وسوپر جام دست یافت در سال 2005 تیم والنسیا پیوست و هم اکنون در این تیم توپ میزند
.

باشگاه والنسیا


دیوید ویا در فصل 06-2005در 35بازی 24 گل در لالیگا به ثمر رساند و با اختلاف یک گل نسبت به ساموئل اتوو از رسیدن به عنوان اقای گلی لالیگا (ال پیچیچی)محروم ماند
.

او اولین هت-تریک را برای والنسیا در همین فصل ودر بازی برگشت مقابل اتلتیکو بیلبائو انجام داد
.

تیم ملی فوتبال والنسیا

دیود اولین بازی ملی خود را در سال 2005 برای تیم ملی انجام داد و اولین گل ملی خود را در نوامبر همین سال در مقابل اسلواکی به ثمر رساند
.

دیوید یکی از 23 بازیکنی بود که توسط لوییز اراگونز برای مسابقات جام جهانی2006المان انتخاب شد ودر اولین بازی در جام جهانی مقابل اوکراین دو گل از چهار گل تیمش را به ثمر رساند اما در مرحله 8/1 نهایی هر چند یکی از گل های اسپانیا را در مقابل فرانسه به ثمر رساند اما با شکست در این بازی از دور رقابت ها کنار رفتند
.

افتخارات

- مقام قهرمانی جام حذفی اسپانیا به همراه ساراگوسا در سال 2004

- مقام قهرمانی سوپر جام اسپانیا به همراه ساراگوسا در سال 2004

- مقام سوم لالیگا به همراه والنسیا در سال 2005

- عنوان دومی اقای گلی لالیگا در سال 2005

نويسنده: امیرحسین تاريخ: جمعهبرچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

استیون جرارد

                                               به نام خداوند بخشنده ی مهربان               

  استیون جورج جرارد (زادهٔ ۳۰ مه ۱۹۸۰) (معروف به استیوی جی)‌ فوتبالیستی انگلیسی است که در حال حاضر در باشگاه فوتبال لیورپول بازی می‌کند. او را از بهترین هافبک‌های حال حاضر جهان می‌دانند. او، پس از دیدیه دشان، جوان‌ترین کاپیتانی است که جام باشگاه‌های اروپا را بالای سر برده‌است (در قهرمانی لیورپول در جام ۲۰۰۵).

زندگی‌نامهٔ شخصی

جرارد در ویستون، مرسی‌ساید متولد شد و در هویتون، مرسی‌ساید بزرگ شد. او در وست‌دربی، لیورپول به دبیرستان کاتولیک کاردینال هینان می‌رفت.

بر خلاف بسیاری از اسطوره‌های تیم لیورپول همچون رابی فاولر، مایکل اوون و جیمی کاراگر، جرارد از زمان کودکی طرفدار لیورپول بود. تصادفا یکی از اقوام کم‌سن‌وسال‌تر او به نام آنتونی جرارد فوتبالیستی حرفه‌ای است که کار را با اورتون (رقیب سنتی لیورپول) آغاز کرد و اکنون در لیگ دستهٔ دوم انگلستان برای والسال بازی می‌کند.

جرارد در حال حاضر با الکساندرا کوران (Alexandra Curran) از مرسی‌ساید نامزد کرده‌است. او از سال ۲۰۰۲ با الکساندر رابطه داشت و از ۲۰۰۴ با او نامزد کرد. آن‌ها صاحب دو فرزند هستند و قرار است در تابستان ۲۰۰۷ ازدواج کنند. فرزندان استیون و الکساندر، لیلی-الا(Lilly-Ella) (زادهٔ ۲۳ فوریهٔ ۲۰۰۴) و لکسی(Lexie) (زادهٔ ۹ مه ‌۲۰۰۶) نام دارند.

وضعیت کنونی :

جرارد معمولا به عنوان هافبک میانی بازی می‌کند گرچه در فصل ۲۰۰۵-۲۰۰۶ بیشتر به عنوان هافبک راست به میدان آمد. او گاها به عنوان دفاع راست نیز بازی کرده‌ است که معروف‌ترین مثال آن وقت‌های اضافهٔ فینال جام باشگاه‌های اروپای ۲۰۰۵ است.

جرارد تمام عمر ورزشی خود را در لیورپول گذرانده‌است. او در ردهٔ زیرسن از سال ۱۹۸۹ (۹ سالگی) تا سال ۹۸ برای تیم‌های پایهٔ لیورپول بازی می‌کرد و از سال ۹۸ نیز برای تیم بزرگسالان لیورپول بازی می‌کند. او در حال حاضر شمارهٔ ۸ این تیم را به تن دارد و کاپیتان آن است. از سال ۹۸ تا بحال مجموعا در 341 بازی لیورپول حاضر بوده و 64 گل به ثمر رسانده‌است. (این آمار تنها آمار لیگ داخلی را دربر می‌گیرد و تا 5 سپتامبر ۲۰۰۶ به‌روز شده‌است).

جرارد در تیم ملی انگلستان شمارهٔ ۴ را به تن می‌کند . او از سال ۲۰۰۰ در این تیم بازی می‌کند و تا بحال در 49 بازی ملی حاضر بوده و 10 گل به ثمر رسانده‌است. (این آمار تا ۵ سپتامبر ۲۰۰۶ به روز شده‌است). در حال حاضر استیون کاپیتان دوم تیم ملی انگلستان است.

تاریخچهٔ بازی

جرارد برای اولین بار در ۳۰ نوامبر ۱۹۹۸ برای لیورپول به میدان آمد. او در نیمهٔ دوم بازی مقابل بلک‌برن با وگارد هگم تعویض شد. اولین ۹۰ دقیقهٔ او در جام یوفا و بازی مقابل سلتاویگو بود و با این‌که لیورپول در آن شب شکست خورد، جرارد ۱۸ ساله نام خود را مطرح کرد. او در ۵ دسامبر ۱۹۹۹ در بازی مقابل شفیلد ونزدی اولین گل خود را بری لیورپول به ثمر رساند.

در سال ۲۰۰۱ او به عنوان بازی‌کن جوان سال در انگلستان از سوی «انجمن بازی‌کنان حرفه‌ای» انتخاب شد. در همان فصل او به همراه لیورپول به فینال سه جام راه یافت و در همهٔ آن‌ها بازی کرد. در فینال جام یوفا مقابل آلاوز گل دوم را به ثمر رساند.

در سپتامبر ۲۰۰۱ او در بازی معروف انگلستان مقابل آلمان (در مسابقات راه‌یابی به جام جهانی) یک گل به ثمر رساند و این اولین گل او برای تیم ملی انگلستان بود. انگلستان در آن بازی در خانهٔ حریف با نتیجهٔ پنج بر یک پیروز شد.

اما جرارد به علت مصدومیت نتوانست در جام جهانی ۲۰۰۲ حضور یابد. در تابستان ۲۰۰۴ چلسی وارد مذاکره برای خرید او شد اما نهایتا جرارد ماندن در لیورپول را ترجیح داد. دلایل این ماندن متفاوت و قابل بحث هستند. بعضی می‌گویند او می‌خواست پیش دوستان و خانواده‌اش بماند، بعضی می‌گویند مربی جدید لیورپولی‌ها، رافائل بنیتز، علت این انتخاب بود و بعضی می‌گویند طرفداران لیورپول او را به مرگ تهدید کرده بودند.

او در ۲۰ سپتامبر ۲۰۰۴ مقابل منچستر یونایتد مصدوم شد و این مصدومیت تا نوامبر آن سال او را از بازی محرم کرد.

در آخرین بازی مرحلهٔ گروهی جام باشگاه‌های اروپای همان سال جرارد از فاصلهٔ بیست و پنج یارد گلی حیاتی مقابل المپیاکوس یونان به ثمر رساند. لیورپول در آن بازی برای صعود نیاز به پیروزی با دو گل داشت و جرارد با به ثمر رساندن گل سوم صعود را تضمین کرد. خود جرارد آن گل را بهترین گلش برای لیورپول می‌داند.

از دیگر گل‌های معروف او گلی است که در فینال جام باشگاه‌ةای همان سال در ۲۵ می‌۲۰۰۵ در استانبول مقابل آث میلان به ثمر رساند. در آن هنگام آث میلان ۳ بر ۰ از لیورپول جلو بود و گل جرارد که با ضربهٔ سر به ثمر رسید آغاز بازی طوفانی لیورپولی‌ها بود. چند دقیقه بعد ولادیمیر اسمیچر گل دوم لیورپول را زد. سپس گنارو گاتوزو در یکی از حملات جرارد در محوطهٔ جریمه روی او خطا کرد، داور اعلام پنالتی کرد و ژابی آلونسو توپ را در دو ضرب به گل تبدیل کرد تا لیورپول ۳-۳ مساوی کند و نهایتا جام را فتح کند. فینال آن جام را کلا می‌توان اوج دورهٔ ورزشی جرارد دانست، خود او در مورد آن بازی گفته‌است:«چگونه می‌توانم پس از شبی مثل این، (لیورپول را) ترک کنم؟» او در آن مسابقات به عنوان باارزش‌ترین بازیکن فصل نیز انتخاب شد.

جرارد در فینال جام حذفی مقابل وست‌هام نیز به عنوان کاپیتان به میدان آمد و دو گل به ثمر رساند. گل دوم او در وقت‌های تلف‌شدهٔ نیمهٔ دوم به ثمر رسید و باعث به تساوی رسیدن بازی شد. جرارد از ۳۵ یاردی دروازهٔ شاکا هیسلوپ را باز کرد. گل او از طرف برنامهٔ مشهور «بازی روز» به عنوان گل فصل انتخاب شد و از بهترین گل‌های تاریخ جام حذفی انگلستان است. طبق محاسبات توپ او در یک ثانیه ۳۵ یارد را طی کرد و این بدین معنی است که حدود ۶۸ مایل در ساعت سرعت داشته‌است. در ضمن با این گل جرارد به افتخار بزرگی نایل آمد. او به عنوان یک هافبک در فینال چهار جام بزرگ گل زده بود. یعنی جام حذفی (۲۰۰۶ مقابل وست‌هام)، جام اتحادیه (۲۰۰۳ مقابل منچستر یونایتد)، جام یوفا (۲۰۰۱ مقابل آلاوز)، و جام باشگاه‌های اروپا (۲۰۰۵ مثابل آث میلان).

در ۸ ژولای ۲۰۰۵ پس از ماجراهایی جرارد نهایتا پیشنهاد چلسی را کنار زد و به همراه جیمی کاراگر قراردادش را به مدت چهار سال تمدید کرد.

در پایان فصل ۲۰۰۵-۲۰۰۶ او از طرف «انجمن بازی‌کنان حرفه‌ای» به عنوان بازی‌کن سال انگلستان انتخاب شد. از زمان جان بارنس در ۱۹۸۸ هیچ کس از لیورپول به چنین افتخاری نایل نیامده بود.

بعدها بنیتو فلورو، مدیر رئال مادرید، نیز برای خرید او وارد مذاکره شد اما جرارد با رد هرگونه پیشنهاد اعلام کرد:«تا وقتی که کسی بگوید مرا نمی‌خواهد، این‌جا می‌مانم!»

جرارد در نزدیکی‌های جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان مصدومیت کوتاهی داشت و گفته می‌شد که شاید اولین بازی انگلستان را از دست بدهد. اما او به بازی آمد و به همراه تیمش پاراگوئه را یک بر صفر شکست دادند. این اولین حضور او در جام جهانی بود که یک کارت زرد نیز برایش به ارمغان داشت. جرارد در بازی دوم انگلستان مقابل ترینیداد و توباگو نیز به میدان آمد. در آن بازی انگلستان با گل پیتر کراوچ یک بر صفر جلو افتاد و سپس در دقیقهٔ ۹۱ جرارد گل دوم را به ثمر رساند تا صعود انگلستان مسجل شود. جالب است که این گل نیز مقابل شاکا هیسلوپ به ثمر رسید، یعنی همان دروازه‌بانی که در فینال جام حذفی از ۳۵ یاردی از جرارد گل خورده بود.

جرارد در بازی سوم مقابل سوئد استراحت داده شد تا کارت دیگری دریافت نکند و از بازی بعدی محروم نشود اما به عنوان ذخیره به میدان آمد و دروازهٔ سوئد را باز کرد. جرارد در یک هشتم نهایی مقابل اکوادور نیز به میدان آمد و در پیروزی انگلستان نفش داشت. در یک چهارم نهایی انگلستان مقابل پرتغال ابتدا به تساوی صفر بر صفر رسید و کار به پنالتی کشیده شد. در پنالتی‌ها جرارد و دو هم تیمی اش پنالتی‌هاشان را گل نکردند تا انگلستان از جام حذف شود.

افتخارات

 با لیورپول
قهرمانی جام یوفا، جام حذفی و جام اتحادیه در فصل ۲۰۰۰-۲۰۰۱
قهرمانی جام خیریه و سوپرکاپ اروپا و نایب قهرمانی لیگ برتر در فصل ۲۰۰۱-۲۰۰۲
قهرمانی جام اتحادیه و نایب قهرمانی جام خیریه در فصل ۲۰۰۲-۲۰۰۳
قهرمانی جام قهرمانان اروپا و نایب قهرمانی جام اتحادیه در فصل ۲۰۰۴-۲۰۰۵
قهرمانی جام حذفی و سوپرکاپ اروپا و نایب قهرمانی جام باشگاه‌های جهان در فصل ۲۰۰۵-۲۰۰۶
قهرمانی جام خیریه ۲۰۰۶

نويسنده: امیرحسین تاريخ: جمعهبرچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

لمپارد

                                               به نام خداوند بخشنده ی مهربان        

  جمیمز لمپارد جونیور متولد 25 ژوئن 1978 در رامفورد انگلستان می باشد
لمپارد در سال 1994 به عنوان کار آموز به باشگاه وستهام یونایتد پیوست . همان باشگاهی که پدرش دستیار سرپرست آن بود و در سال 1995 به طور رسمی با این باشگاه قرار داد بست . در اکتبر سال 1995 به تیم سی سیتی قرض داده شد و در همان باشگاه در نخستین بازی لیگ خود شرکت کرد و یک گل به ثمر رساند و در ژانویه سال 1996 دوباره به وستهام بازگشت . لمپارد بازیکن ثابت تیم جوانان وستهام بود و در کاپ قهرمانی جوانان 1996 کاپیتان تیم شد .
در سال 1998 لمپارد به تیم بزرگسالان وستهام پیوست و در کنار بزرگانی چون ( جوکول ) ، ( مایکل کاریک ) و ( ریوفردیناند ) به یکی از مهرهای با ارزش این تیم بدل گشت .
لمپارد در 15 می 2001 با یازده میلیون پوند به باشگاه ثروتمند چلسی نقل مکان کرد . او در فصل نخست حضور خود بازیکن فیکس تیم بود اما در فصل دوم حضورش تحت شعاع بازی خوب ( جیانفرانکوزولا ) قرار گرفت و افت کرد اما با آمدن آبراموویچ ملیاردر معروف روسی به باشگاه ، لمپارد دوباره شکوفا شد و خود را به عنوان بهترین هافبک تیم شناساند .
در سال 2004 ، 2005 لمپارد توانست در همه 38 بازی لیک بازی کند و 13 گل به ثمر برساند و با تیم چلسی قهرمان لیگ برتر شود . بازی او آنقدر زیبا بود که ( کارلوس البرتو ) و ( یوهان کرایف ) بازکنان مطرح جهان هر دو او را ستودند و لمپارد را بازیکن برتر جهان خواندند لمپارد موفق شد در آن فصل جایزه فوتبالیست سال FWA را از آن خود کند . او در سال بعد بهتر ظاهر شد به طوری که خوزه مورینیو ( مربی آن دوران چلسی ) او را بهترین بازیکن دنیا لقب داد
لمپارد تا کنون توانسته است با چلسی 2 بار قهرمان لیگ برتر شود ، در نوامبر سال 2005 به عنوان دومین فوتبالیست برتر اروپا شناخته شد و جایزه فوتبالیست سال قاره خود را به هافبک برزیلی ( رونالدینیو ) سپرد . یک ماه بعد رونالدینیو عنوان بازیکن سال دنیا را از آن خود کرد و بار دیگر فرانک لمپارد به مقام دوم بسنده کرد.


نويسنده: امیرحسین تاريخ: جمعهبرچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

رائول ابیدال

                                                به نام خداوند بخشنده ی مهربان               

                                            

 نام کامل: رائول گونزالز بلانکو
محل تولد: مادرید،اسپانیا
روز تولد: 27 ژوئن1977
قد: 1.80 متر
نوع بازی: هافبک تهاجمی،مهاجم دوم
شماره پیراهن: 7
باشگاه: رئال مادرید
باشگاه جوانان: آتلتیکو مادرید(1992-1990)،رئال مادرید(1992-1994)
رائول یک مهاجم اسپانیایی است که تیمش را در جام جهانی 1998و2002و2006 ودر جام ملتهای 2000و2004 همراهی کرده است.او بازوبند کاپیتان را در 100 بازی ملی بر بازو بست.در حال حاضر او دوازدهمین گلزن تاریخ اسپانیا است.با 194 گل در 449 بازی که همه ی گلهای او برای باشگاه رئال ثبت شده اند.او سومین گلزن تاریخ رئال مادرید است.او در حال حاضر برای رئال بازی میکند و هنوز فرصت برای ادامه فوتبال خود دارد.
در حال حاضر او در دو تیم شماره 7 را می پوشد. ولی در جام جهانی 2002 او شماره 10 را به تن داشت
زندگینامه:
او متولد حومه شهر مادرید (مارکونی دی سن کریستوبال دی لوس آنجلس)است. در سن 13 سالگی بعد از بردن جام ایالتی و آماتور سن کریستوبال پدرش او را برای نوجوانان آتلتیکو مادرید استخدام کرد. او به همراه تیم زیر 15 ساله های اسپانیا چند مقام بین المللی کسب کرد.مقدر بود که رائول به سوی حرفه ای گری پیش رود.هنگامی که خسوس جیل مدرسه فوتبال جوانان آتلتیکو را بخاطر هزینه آن منحل کرد،استعداد یابان رئال به سرعت رائول را جذب کردنددر سال 92-93 او کار خود را در نونهالان آغاز کرد ،او توانست مقام های خوبی در نونهالان کسب کند.در سال 93-94 برای حضور در تیم جوانان ب دعوت شد .در همان سال او به تیم آ دعوت شد و همچنین افتخار حضور در تیم زیر 19 ساله ها را نیز کسب کرد.در سال 94-95 کار خود را در رئال 3 آغاز کرد،او در 7 بازی 13 گل به ثمر رساند.در اکتبر 94 سر مربی خورخه والدانو جوان با استعداد را در ترکیب اصلی تیم قرار داد.هنگامی که فقط 17 سال داشت به عنوان جوانترین بازیکنی که پیراهن رئال را بر تن کرده انتخاب شد.بعد از آن او جایزه ال پیچیچی را از دستان امیلیا بوتراگونا در آورد.بعد از آن او به تیم ملی دعوت شد.
رائول با زدن 9 گل در 28 حضور خود این مقام را کسب کرد .یکی از گلهای خود را در مقابل آتلتیکو به ثمر رساند که باعث قهرمانی تیمش شد.در اکتبر 96 او اولین بازی ملی خود را در مقابل چک انجام داد.
افتخارات:::
لالیگا درسالهای 1997،1995،2001،2007،2003
سوپر کاپ اسپانیا 1997،2001،2003
جام قهرمانان 98،2002،2000
جام بین قاره ای 1998،2002
سوپر کاپ اروپا 2002
پیچیچی 1999و2001
بهترین گلزن جام حذفی2003
جایزه ی بهترین مهاجم یوفا 2000و2001و2003
بهترین بازیکن جام بین قاره ای 1998
1999 آقای گل( ای اف اف اچ اس)
بهترین گلزن جام قهرمانان (1999و2000)دو بار
2006 مدال لیاقت سلطنتی
کفش برنز اروپا 199و2001
2001 مدال برنز مرد سال دنیا
2001 مدال نقره مرد سال اروپا
زننده ی گل 800 و 900 تیم ملی اسپانیا
بیشترین حضور در جام قهرمانان اروپا
فعال ترین گلزن لا لیگا
2 گل در 3 فینال جام قهرمانان
بیشترین گل زده به بارسلونا در تاریخ رئال
هیچ وقت کارت قرمز نگرفته ،در یک دوره زمانی 30 ماهه کارت زردی هم دریافت نکرده
هشتمین گلزن برتر لا لیگا

نويسنده: امیرحسین تاريخ: جمعهبرچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

کاسیاس

                                                      به نام خداوند بخشنده ی مهربان                        

_روز 20 می 1981 پسر بچه ای در محله موستولس شهر مادرید به دنیا امد که بعد ها به یکی از بزرگترین دروازه بانان دنیا تبدیل شد.
ایکر کاسیاس فرناندز نام کامل این دروازه بان است وی توانست در سال 2008 به افتخاری دست یابد که خیلی از بزرگان فوتبال اسپانیا ارزوی ان را داشتند.
رئال مادرید

او یکی از محصولات اکادمی باشگاه رئال مادرید است که در سال 1990 بازیهای خود را در این باشگاه اغاز کرد.

وی تا سال 1999 - 1998 در تیم جوانان باشگاه بازی می کرد تا اینکه در ان سال توانست اولین بازی رسمی خود را برای تیم باشگاهیش انجام دهد وی در ان سال جانشین بودو ایگنر دروازه بان اول رئال مادرید شد.

در سال 2000 با حضور در فینال لیگ قهرمانان اروپا در برابر والنسیا به جوانترین دروازه بانی تبدیل شد که در کل فینالهای تاریخ لیگ قهرمانان حضور می یابد.

در ان بازی رئال مادرید توانست با نتیجه 3 - 0 تیم والنسیا را شکست دهد و هشتمین قهرمانی خود را در این جام جشن بگیرد.
ولی در این بین کاسیاس دچار افت شدیدی شد و جای ثابت خود را به سزار سانچز داد ولی گویی فینال لیگ قهرمانان همیشه برای این دروازه بان خوش یمن است.

در فینال لیگ قهرمانان در سال 2002 سزار سانچز دچار مصدومیت شد و بار دیگر کاسیاس جوان درون دروازه رئال مادرید قرار گرفت تا این تیم بتواند با درخشش وی و زیدان با نتیجه 2 - 1 تیم المانی بایرلورکوزن را شکست داده و برای نهمین در اروپا به مقام قهرمانی نایل شود.

در سال 2008 قرارداد خود را با رئال مادرید تا سال 2017 تمدید کرد.
تیم ملی اسپانیا

اولین بازی کاسیاس برای تیمهای ملی اسپانیا مربوط می شود به حضور وی در تیم ملی زیر 17 سال اسپانیا که با 16 سال سن جوانترین عضو ان تیم بود.

کاسیاس توانست با این تیم در سال 1997 در فینال جام جهانی زیر 17 ساله های دنیا حضور پیدا کند و با شکست برزیل قهرمان دنیا شود.

در بین دروازه بانان تاریخ تیم ملی اسپانیا زوبیزارتا با 126 بازی ملی در مکان اول قرار دارد و کاسیاس با 114 بازی در رتبه دوم جای گرفته است و به زودی رکورد زوبیزارا را می شکند
کاسیاس همچنین توانست در سال 1999 همراه با تیم ملی جوانان اسپانیا به مقام قهرمانی جهان برسد.

اولین بازی ملی او برای تیم بززگسالان اسپانیا در سال 2000 و در مقابل تیم سوئد بود. در سال 2002 او ابتدا به عنوان جانشین سانتیاگو کانیزارس وارد جام جهانی شد ولی با تصادف عجیبی که موجب مصدومیت کانیزارس شد ایکر کاسیاس به عنوان دروازه بان اصلی اسپانیا در جام معرفی شد.

کاسیاس توانست در مرحله یک شانزدهم نهایی به یک قهرمان ملی تبدیل شود زیرا در ان مرحله اسپانیا به تیم ملی ایرلند جنوبی برخورد کرد و بازی به ضربات پنالتی کشیده شد.

کاسیاس جوان در ان بازی بود که مهارت خود را در گرفتن ضربات پنالتی با گرفتن دو ضربه به اهالی فوتبال نشان دهد.

کاسیاس در مسابقات مقدماتی یورو 2004 نیز دروازه بان اول اسپانیا بود که در دوره مقدماتی فقط 4 گل دریافت کرد ولی با این وجود اسپانیا نتوانست به طور مستقیم به دوره پایانی راه یابد و می بایست در بازی پلی اف به دیدار تیم نروژ می رفت که بار دیگر تیم ملی اسپانیا با درخشش کاسیاس موفق شد مجوز حضور در مرحله نهایی یورو را کسب کند در ان دو بازی کاسیاس موفق شد دروازه خود را بسته نگه دارد.

کاسیاس در جام جهانی 2006 نیز حضور داشت و با وجود اینکه فقط 2 گل دریافت کرد ولی تیم ملی اسپانیا نتوانست به مقام درخور توجه ای دست یابد.

کاسیاس در یورو 2008 به عنوان کاپیتان جام قهرمانی را بالای سر برد تا تیم ملی اسپانیا بتواند با کاپیتانی وی بعد از 44 سال بار دیگر بر بام فوتبال اروپا بنشیند.
اوج کار کاسیاس در این جام به بازی مقابل تیم ملی ایتالیا برمی گردد . این بازی در واقع تقابل دو دروازه بان اول دنیا به حساب می امد در طرفی بوفون و در سوی دیگر کاسیاس قرار داشت و هر دو دروازه بان نیز کاپیتان تیمهای خودشان بودند.

این بازی به ضربات پنالتی کشیده شد که کاسیاس با گرفتن 2 ضربه از بازیکنان تیم ایتالیا توانست بوفون را شکست دهد.

نويسنده: امیرحسین تاريخ: جمعهبرچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

رونالدو

                                                    به نام خداوند بخشنده ی مهربان            

                            

نام: رونالدو لوییز نازاریا دلیما
قد : ۱۸۳ سانتی    متر                                                
                                   لقب:رونی-خرگوش چاق وزن:۹۰
ماشین مورد علاقه : BMW
زندگی خانوادگی : ّ«تا کنون دو بار ازدواج کرده است که همسر اولیش میلنه عضو تیم فوتبال زنان اسپانیا بود و از وی یک پسر به نام رونالد دارد. در حال حاضر به یکی از مانکن های اسپانیایی دلبسته و از وی خواستگاری کرده است. رونالدو لوییز نازاریا دلیما یا همان رونالدوی معروف را همگی میشناسیم. مهاجم برزیلی که در طول یک دهه فوتبال حرفه ای خود توانسته به عناوین و افتخارات زیادی دست پیدا کند. گلهای فراوان، آقای گلی ، توپ طلا، قهرمانی جام جهانی و
.....

پسرک شیشه ای برزیلی در 22 سپتامبر 1976 در ریودوژانیروی (Rio de Janeiro) برزیل متولد شد و از همان دوران طفولیت به علت علاقه شدید به فوتبال در کوچه پس کوچه های ریو با توپهای پلاستیکی فوتبال بازی مــی کرد. پدر و مـادرش سونـیـا و نلیـو (Sonia and Nelio) در ابتدا با اینکار موافق نبودند ولی رونی با پا فشاری فراوان در سال 1993 فوتبال حرفه ایش را آ غاز کرد. نخستین عنوان قهرمانی بین المللی اش را در 1994 و در آرژانتین به دست آورد.

رونالدو یکی از با استعدادترین و ماندگارترین فوتبالیستهای دنیاست که تا امروز نامشان در کتاب تاریخ فوتبال ثبت شده، او که فوتبال را از باشگاههای محلی ریو آغاز کرد خیلی زود توانست پله های ترقی را بپیماید و موجبات دعوت خود به تیم ملی نوجوانان برزیل را در سن 14 سالگی فراهم آورد. داشتن 9 مدال در سن 23 سالگی رکورد خوبیست، بازیها و گلهای ملی او نشان دهنده توانایی ها و قابلیتهای بالای این نابغه فوتبال می باشد. مهمترین موفقیت رونی را در زمین چمن باید سرعت و تکنیک بالای بازی او در دریبل کردن و استفاده از فضاهای خالی محوطه 18 قدم دانست و بی شک وی یکی از تکنیکی ترین ستاره های فوتبال جهان است.

رونالدو در سال 1994 اولین جام جهانی فوتبال حرفه ای خود رابا قهرمانی تجربه کرد و پس از آن در سالهای 96 و 97 توانست توپ طلای بهترین بازیکن جهان را تصاحب کند. وی در سن 17 سالگی با احتساب 60 بازی، توانست 58 گل در کارنامه خود ثبت کند. پس از آن بود که از تیم Cruzeiro به PSV آیندهوون (eindhoven) هلند پیوست، اما فکر می کنید مبلغ قرار داد او برای این جابجایی چقدر بود؟ 4 میلیون دلار برای استعداد خوبی که در جام 94 آمریکا به علت کم سن بودن فقط یک نیمکت نشین بود! با بازیهای درخشانش در آیندهوون عملا" جنگ بزرگی میان بارسلونای اسپانیا و اینتر میلان ایتالیا به راه انداخت. هریک می خواستند با مبلغ بالاتری او را به جمع بازیکنان خود اضافه کنند. او در سال 1996 که جایزه فوتبالیست سال را دریافت کرد، عنوان آقای گلی لالیگا را نیز در کارنامه خود ثبت نمود و در بازی فینال قهرمانی اسپانیا نیز گل پیروزی کاتالانها را به ثمر رساند، در این میان برای برزیلی ها در فینال جام کوپای آمریکا نیز گلزنی کرد
.

نوار بد شانسی ها
اما روز فینال جام 98، روز آغاز بد شانسی و ناکامی های گلزن قهار برزیلی بود. شایعات متعدد در خصوص خط خوردن او از تیم ملی برزیل و مصدومیت های پیاپی در رقابت های مختلف باشگاهی باعث شد تا او از ادامه بازیهای باشگاهی سری A باز بماند، پارگی رباط زانو راست در نوامبر همان سال موجب شد تا او به صورت متناوب 2 سال از زمین چمن به دور باشد و سالهای 99 تا 2001 اینتر بدترین فصل های فوتبالش را سپری کند.

خائن بزرگ جوزپه مه آتزا
شاید عده بی شماری از هواداران اینتر او را یک خائن به حساب بیاورند که پس از بهبودی نسبی اش و حضور درخشان در جام جهانی ایتالیا را به مقصد جایی که از آنجا آمده بود (اسپانیا) و سانتیگو برنابئو (Santiago Bernabéu) ترک کرد، اما نکته اصلی این است که هیچوقت آب یک آرژانتینی و یک برزیلی باهم در یک جوب نمی رود و مساله اساسی روابط بین هکتور کوپر و رونالدو بود که مشکل ساز شده و در نتیجه موجب شد تا رونی علیرغم میلش به قوهای مادرید بپیوندد و حضور 5 ساله ناکام او در ایتالیا با عزیمتش به اسپانیا و رئال مادرید real madrid خاتمه یافت. حضور در مادرید هم برای خودش ماجراهای جالبی داشته و دارد که بد نیست از زبان خودش بشنوید. و حالا هم که به میلان اومده دیگه

او در گفتگویی با خبرنگار روزنامه as در خصوص علل ناکامی فصل ناکامی رئال میگوید " فصل ناکامی به اندازه کافی جاه طلب و با انگیزه نبودیم و با قاطعیت بازی نکردیم. شاید هم به خاطر داشتن عنوان قهرمانی فصل قبل و حضور بازیکنان قدرتمند و ستاره مغرور شده بودیم. تنها چیزی که در حال حاضر می توانم به هواداران بگویم این است باید کمی صبور باشند، آنها هم مثل ما مشتاق و علاقمند به کسب عناوین هستند، چیزی که همه ما در برنابئو میخواهیم".

خبرنگار دیگری از او در مورد شرایط فیزیکی اش پرسید و رونی پاسخ داد "وقوع یکسری از ماجراها و اتفاقات در طول یک فصل اجتناب نا پذیر است و شما نمی توانید با اطمینان از سلامت کامل فیزیکی خود در طول یک فصل صحبت کنید"

انتقاد هواداران
ولی یک نکته اساسی وجود دارد و آن این است که هواداران می گویند او عوض شده و آن رونالدوی با انگیزه سابق نیست. رونی برای این عده نیز جواب خوبی دارد "من برای فوتبال همیشه و همیشه انگیزه داشته ام و اگر نتوانستم در فصل 2004-2005 برای تیم گلزنی های خوبی بکنم در پایان فصل حق دارید مرا سرزنش کنید"

در نهایت رونی در خصوص مشکلات به وجود آمده بر سر راه رئال معتقد است "اینهایی که میگویید اسمش مشکل نیست، ما همگی به شدت تمرین می کنیم تا چیز هایی که از دست دادیم دوباره به دست بیاوریم، اگر بتوانیم این عناوین را کسب کنیم خب از آنچه که فصل پیش بودیم خیلی بهتر خواهیم شد"

عاشق فوتبال و علاقمند به گلف
شاید جالب باشد بدانید که وی از بازیکنانی است که به ورزش گلف علاقه زیادی دارد، در این باره میگوید " من این ورزش را دوست دارم اما الان زمان کافی برای تمرین گلف ندارم. اینجا یا میدویم یا در رژیم غذایی هستیم و یا استراحت می کنیم. برای آمادگی داشتن در گلف باید تمرین یک روز در میان داشته باشم.

                           

نويسنده: امیرحسین تاريخ: پنج شنبهبرچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

روبینیهو

                                              به نام خداوند بخشنده ی مهربان                 

رابسون ده سوزا ملقب به روبینهو متولد 25 ژانویه 1984 در سائو ویسنته برزیل است.
وی دارای 172 سانتیمتر قد است و پست وی پشت فوروارد و فوروارد است.او فوتبال حرفه اش را از تیم سانتوس ( همان باشگاهی که در نوجوانان و جوانان این تیم از سال 1996 بازی می کرد) در کمپونیتوی برزیل در سال 2002 آغاز کرد شروع کردوی در سال 2003 در زمانی که تیم سانتوس مائوس کننده ظاهر می شد بازی کرد و در آن سال کار خاصی را نتوانست انجام دهد ، اما در فصل بعد در سال 2004 وی با بازی خوب و خیره کننده توانست 21 گل در 36 بازی برای این تیم بزند و ظهور ستاره ای جدید در دنیای فوتبال را ندا دهد.
وی در مجموع 98 بازی که برای این تیم انجام داد توانست 40 گل بزند.
در همان زمان از باشگاه های بزرگ اروپایی که شامل رئال مادرید ، چلسی ، بایرن مونیخ ، لیورپول و آث میلان بود ، پیشنهاداتی برای وی داده شد. اما باشگاه سانتوس به روبینهو رضایت نامه نداد.در تابستان سال 2005 روبینهو با مبلغ 30 میلیون دلاری به باشگاه رئال مادرید پیوست.وی اولین بازی برای این باشگاه را در برابر کادیز انجام داد.در فصل اول حضورش در این تیم توانست با انجام 37 بازی 8 گل بزند.
اما با آغاز فصل 2007-2006 در زمان مربیگری فابیو کاپلو که به او کمتر اعتقاد داشت ، اکثر اوقات بر روی نیمکت می نشست.
اما با تمرینات سخت بعد از فصل زمستان خود را به کاپلو تحمیل کرد تا به ترکیب اصلی بازگردد و قهرمانی در این فصل را با تیم رئال مادرید جشن بگیرد.هم اکنون با حضور برن شوستر نیز وی به عنوان یکی از رکن های اصلی رئال مادرید محسوب می شود و نقشه ی عمده ای در پیروزی های اخیر رئال
مادرید دارد.     

نويسنده: امیرحسین تاريخ: پنج شنبهبرچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

رونادنیهو

                                                به نام خداوند بخشنده ی مهربان                     

                                                              

۱۹۸۰: در ۲۱ ماه مارس این سال در پورتو الگره برزیل به دنیا مى آید. نام کامل او رونالدو آسیس دوموریرا است
1۹۹۷: با برزیل فاتح جام جهانى نوجوانان مى شود و خودش به مقام آقاى گلى این رقابت ها مى رسد.
۱۹۹۸: اولین بازى خود را در سطح حرفه اى با پیراهن گرمیو برزیل انجام مى دهد و در ۵ مسابقه این تیم شرکت مى کند.
۱۹۹۹: اولین بازى ملى اش را براى برزیل در روز ۲۶ ژوئن این سال در برابر لتونى انجام مى دهد و با این تیم فاتح کوپا آمه ریکا در آن سال مى شود و اولین گل ملى اش را در برابر ونزوئلا به ثمر می رساند
۲۰۰۱: با پارى سن ژرمن فرانسه قراردادى ۵ ساله مى بندد و از ماه مارس این سال به پاریس کوچ مى کند، اما مجبور به صبرى ۴ ماهه براى انجام اولین بازى اش براى این تیم مى شود. زیرا اختلاف و ستیز مالى بین سن ژرمن و گرمیو بر سر قیمت او ادامه دارد.
۲۰۰۲: با تیم ملى برزیل فاتح جام جهانى در شرق آسیا مى شود و در این راه یک گل جالب از فاصله ۳۵ مترى و با یک ضربه آزاد قوس دار و بلند به تیم انگلیس در مرحله یک چهارم نهایى مى زند.
2002-2003: به بازى براى پارى سن ژرمن ادامه مى دهد، اما رابطه خوبى با لوییز فرناندز مربى این تیم ندارد.
۲۰۰۳: وقتى سن ژرمن به پیکارهاى اروپایى راه نمى یابد او از قصد خود براى ترک این تیم صحبت مى کند. برادر او که مدیر برنامه هاى وى نیز هست، بر سر انتقال او به منچستریونایتد با سران این باشگاه انگلیسى مذاکره مى کند اما بارسلونا زرنگ تر است و با استفاده از تردید منچستر او را جذب خویش مى کند.
۱۹ جولاى همان سال (۲۰۰۳): قرارداد ۵ ساله او با بارسا به بهاى ۲۵ میلیون یورو امضا مى شود
۲ سپتامبر: اولین گلش را براى این تیم کاتالونیایى در تساوى 1-1 برابر سویا مى زند. او از درون زمین خودى به حرکت در مى آید و به پیش مى رود و از ۲۵ مترى با شوتى دقیق دروازه را باز مى کند.
15 اکتبر: موقعى که بارسلونا در جام یوفا تیم پوچوف اسلواکى را 8 بر صفر در هم مى کوبد، ۳ گل مى زند. اولین فصل حضورش در نوکمپ با زدن ۱۴ گل پایان مى گیرد و این تیم با بى شکست ماندن در ۱۷ بازى متوالى به مقام نایب قهرمانى لالیگا مى رسد.
جولاى: به او استراحت داده مى شود تا در کوپا آمه ریکا شرکت نکند.
نوامبر: با درخشش او بارسلونا در ال کلاسیکو 3 بر صفر بر رئال مادرید فایق مى آید.
دسامبر: از سوى فیفا به عنوان مرد سال (۲۰۰۴) فوتبال جهان انتخاب مى شود اما در انتخابات توپ طلا پشت سر آندرى شوچنکو و دکو قرار مى گیرد.
مه ۲۰۰۵: بارسلونا را پس از ۶ سال فترت فاتح لالیگا مى کند.
ژوئن: با برزیل جام کنفدراسیون ها را فتح مى کند و در بازى فینال که کشورش آن را با نتیجه 4-1 از آرژانتین مى برد، گلزنى مى کند.
۳۱ آگوست: موافقت مى کند که قراردادش با بارسا تا ۲۰۱۰ تمدید شود.
سپتامبر: از سوى اتحادیه فوتبالیست هاى حرفه اى جهان (FiFpro) مرد سال شناخته مى شود.
۱۹ نوامبر: بارسلونا را دوباره به سوى پیروزى 3-0 بر رئال مادرید رهنمون مى شود و این بار دو گل انفرادى حیرت انگیز مى زند.
۲۸ نوامبر: در انتخابات توپ طلاى اروپا اول مى شود.
دسامبر: برای دومین سال متوالی به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب می شود.

نويسنده: امیرحسین تاريخ: پنج شنبهبرچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

خیلی ممنون که به وبلاگم اومدید حتما نظر دهید... راستی در پایین صفحه 1.2.3.4. داره حتما ببینید.

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to love-amirhossaintakaloo-love.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com